تینا پاکروان کارگردان سینما در مورد حضور زنان در سینمای ایران و پیشرفت این قشر در هنر هفتم کشور گفت: به هر حال جهان ناچار رفتن به جلوست و زنان جامعه نیز همین طور خواهند بود. هم اکنون زنان متعددی در سینمای ایران هستند که در جشنواره‌های جهانی حضور پیدا می‌کنند و می‌درخشند.

وی ادامه داد: فیلم سازان زن کشور در این چند سال جایزه‌های خوبی را از جشنواره‌های جهانی گرفته‌اند که این موضوع جای بسی خوشحالی دارد و حرکتی رو به جلوست. در حقیقت سینمای ایران بعد از درخشش این چند سال جهانی شده است و زنان سینمای ایران نیز در این رشد تاثیر داشته‌اند. باید گفت زنان هنر هفتم کشور جای پای خود را سفت کرده‌اند.

کارگردان «نیمه شب اتفاق افتاد» همچنین در خصوص نقش سینما به عنوان یک ابزار برای فرهنگ سازی در جامعه عناون کرد: این صحبت درست است که سینما می‌تواند در جامعه به عنوان یک ابزار برای فرهنگ سازی عمل کند، اما نباید این استنباط را داشته باشیم که سینما مسئول تمام اتفاقات جامعه است و معضلی که در جامعه ایجاد می‌شود از سینما آغاز می‌شود. باید از فرهنگ غنی کشور و باورهای دینی در جهت اعتلای فرهنگ کشور استفاده کنیم و سینما نیز در این توسعه فرهنگی نقش داشته باشد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: مخاطب سینما و هنر هفتم بسیار آگاه است و دانش دارد و می‌تواند موضوعات خوب و بد را از هم تشخیص دهد. فیلم سازان آینه اجتماع هستند و اگر موضوعی در سینما بیان می‌شود، اغلب چالشی است که برای فیلم ساز ایجاد می‌شود. در حقیقت جامعه‌ای رو به تعالی حرکت می‌کند که مشکلاتش بیان شود و سینما نیز ابزاری برای بیان چالش‌های اجتماعی است.