خانه هنرمندان ایران از جمعه 5 شهریور میزبان بازار هنر  شده است. 

در این مجموعه به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر آثار گوناگونی از هنرمندان با هدف تقویت بازار هنر با قیمتی تا سقف 500 هزار تومان برای فروش گذاشته شده اند. 

رحیم سیاهکارزاده مدیر موسسه توسعه هنر در خصوص این مجموعه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: در راستای حمایت از هنرمندانی که اثر خلق می کنند، بر آن شدیم تا این نمایشگاه را برگزار کنیم و قیمتی را مدنظر قرار دهیم که خانواده ها با خرید کارها هنر را به خانه شان ببرند. 

وی افزود: با برنامه‌ریزی و فراخوانی که در این راستا انجام شده بود، حدود 15 هزار اثر به دست ما رسید. از بین آن ها 1500 کار انتخاب و به معرض نمایش گذاشته شده است. همچنین در این بین با هنرمندان پیشکسوت و بنامی چون مرتضی اسدی، هدایت و ... نیز صحبت شده تا در نهایت آثار آن ها هم با قیمت مقطوع 500 هزار تومان به فروش گذاشته شود. 

وی با اشاره به تاثیرات برگزاری این دست برنامه‌ها عنوان کرد: پیش از اینجا برنامه‌ای را در اسفندماه با رویکرد دیگری در این راستا برگزار کردیم که جواب داد. کم کم به این نتیجه رسیدیم که برگزاری چنین برنامه‌هایی تأثیر بسیاری روی بازار هنر دارد. 

سیاهکارزاده در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص دیگر برنامه هایی که موسسه توسعه هنر در پیش دارد، گفت: تلاش ما بر این است تا با برگزاری دوسالانه ها و برنامه های گوناگون، در راستای هنر و توسعه آن قدم برداریم. به همین جهت در آذرماه دوسالانه نگارگری را خواهیم داشت که فراخوان آن در حال حاضر منتشر شده. همچنین دی ماه، برنامه دیگری به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی در خانه هنرمندان خواهیم داشت.

سیاهکارزاده افزود: علاوه بر این‌ها جشنواره تجسمی جوانان هم در شهریورماه در سنندج کار خود را آغاز می کند. در این جشنواره 170 هنرمند با آثارشان در 9 رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند. 
لازم به ذکر است که اختتامیه این جشنواره با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. در کنار همه این‌ها دوسالانه خوشنویسی نیز کار خود را آغاز کرده و تا26  شهریور به این وسیله در قزوین میزبان هنرمندان و هنردوستان است. 

مدیر موسسه توسعه هنرهای تجسمی در پایان راجع به علت ضعفی که گاه به گاه در برپایی مداوم جشنواره و دوسالانه ها صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات مربوط به ما نیست و به انجمن ها و پایداری تصمیمات در هر دوره مدیرتی برمی گردد. به همین جهت باید با ایجاد شرایط حمایتی پایدار به برپایی هرچه منظم تر این برنامه ها کمک کرد.