حمایت از کالاهای ساخت ایران و کار آفرینان ایرانی،ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی و تقویت بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی در کشور از جمله اهداف راه اندازی شبکه "ایران کالا" اعلام شده است.
 

 مدیر شبکه ایران کالا منصوب شد
متن حکم معاون مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما برای انتصاب مدیر شبکه ایران کالا به شرح زیر است.


بسمه تعالی

جناب آقای دکتر اردشیر زابلی زاده

 نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند در مدیریت های مختلف رسانه ملی و با توجه به ساختار جدید معاونت منابع مالی و سرمایه انسانی به موجب این حکم، جنابعالی به سمت"مدیر "شبکه ایران کالا" منصوب می شوید .

 تبلیغ و معرفی کالاهای ساخت داخل در جهت حمایت از تولیدات ایرانی با کیفیت و تقویت بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط از اهم وظایف شبکه مذکور خواهد بود .

 انعکاس اخبار و رویداد های نمایشگاهی مربوط به کالاهای ایرانی و ساخت داخل ، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی در بین خانواده های ایرانی ، حمایت از صاحبان کالاهای ایرانی به منظور الگوسازی در جامعه ، حمایت از کارآفرینان در جهت رونق تولید ملی از دیگر وظایف و ماموریت های محوله است .

 بنابر این انتظار می رود با تبیین راه کارهای اجرایی لازم و رصد مستمر فعالیت های شبکه کالای ایرانی و نیز هماهنگی در رعایت کامل ضوابط پخش در رسانه ملی، به صورت دائم و در مسیر تحقق اهداف و ارتقاء جایگاه این شبکه گام بردارید.

 امیدوارم همواره در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری موفق و پیروز باشید
 

 
دکتر اردشیر زابلی زاده تا پیش از این انتصاب، سرپرستی دانشگاه صدا و سیما را بر عهده داشت که تا زمان تعیین رئیس جدید دانشگاه، امور آن را سرپرستی خواهد کرد.