آسیه گونه زاده رتبه سوم بخش تصویرسازی هشتمین سوگواره هنر عاشورایی، یکی از راه‌های جذاب تر کردن موضوع عاشورا را پرهیز از کشیدن طرح ها و داستان‌های تکراری دانست و عنوان کرد: کشیدن المان های جدید در تصویرسازی و پوستر نیازمند شناخت هنرمند نسبت به موضوع است و این شناخت را می توان از طریق مطالعه و مشاوره با افراد با تجربه در این زمینه هنری کسب کرد. 
 
وی موفقیت خود را در این سوگواره مدیون شناخت قیس بن مسهر دانسته و در این زمینه خاطرنشان کرد: وقتی با فراخوان این سوگواره روبه‌رو شدم هیچ گونه شناختی نسبت به این شخص تأثیرگذار در قیام عاشورا نداشتم و به همین خاطر سعی کردم با مطالعه ای فراتر از آنچه در فراخوان قید شده بود به درکی درست از آن در فضاسازی برسم. 
 
وی نوآوری و خلاقیت را راز متفاوت بودن هنرمند و برجسته بودن آن‌ها برشمرد و اظهار کرد: همیشه هنرمندانی موفق‌تر هستند که سعی دارند خودشان را به روز کنند و در این راه از هیچ چیزی برای رسیدن به شناخت کوتاهی نمی کنند و به نظر من یک هنرمند نباید منتظر بشیند تا کارگاه‌هایی برگزار شود بلکه باید خودش به دنبال سواد و بالا بردن مهارتش برود. 
 
این هنرمند تصویرساز به ضعیف بودن اطلاع رسانی درخصوص موضوعات بخش‌های مختلف سوگواره اشاره کرد و در این رابطه بیان داشت: یکی از چیزهایی که می تواند به هنرمند کمک کند تا در کار با مشکل مواجه نشود انتخاب صحیح موضوعات است. اگر موضوعاتی انتخاب شود که  منابع مطالعاتی زیادی را در اختیار هنرمند نگذارد نمی توان امیدوار بود که هنرمند به درک درستی برسد. 
 
گونه زاده ضمن تأکید بر افزایش تبلیغ این سوگواره در فضاهای متنوع شهری و فضای مجازی  گفت: برگزاری کارگاه های اموزشی با حضور هنرمندان فعال در زمینه هنر عاشورایی می تواند هنرمند را در رسیدن به خط مشی و ایده پردازی یاری سازد و اگر این کارگاه ها جنبۀ عملیاتی به خود بگیرد بهتر می توان شاهد موفقیت سوگواره بود.