«علیرضا قمری» به مناسبت روز جهانی عکاسی، با بیان اینکه ایران جزو اولین کشورهای واردکننده دوربین عکاسی بوده، گفت: بعد از ابداع عکاسی، دو سال بعد دوربین عکاسی وارد ایران شد.

وی تصریح کرد: مسیرعکاسی در ایران فراز و فرودهایی داشته و در حال حاضر سطح عکاسی ایران با دنیا تفاوت پیدا کرده است.

قمری با بیان اینکه تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه عکاسی به ایران هم می‌آید، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تفاوت بر سر نوع نگرش عکاسان ایرانی با جهان است.

وی تصریح کرد: در سطح جهانی عکاسان بیشتر به سمت زیبایی عکس می‌روند، اما نگرش عکاسان ایرانی به گونه‌ای است که عکس باید مفهومی در دل خود داشته باشد.

قمری با بیان اینکه عکس و فیلم بسیار به هم نزدیک است، گفت: علی‌رغم این مسئله، عکس ثبت یک لحظه است که می‌تواند قوه تخیل و تفکر انسان را بسیار بیشتر از فیلم به کار بیندازد.

وی تصریح کرد: با نگاه کردن به عکس می‌توان تفکر و تخیل بیشتری نسبت به آن لحظه داشت، اما در فیلم لحظه‌ها پشت سر هم می‌آیند و مهلت چندانی برای تفکر نمی‌دهند.

رییس انجمن عکاسان کرمانشاه با بیان اینکه هر شخصی که دوربین دارد نمی‌توان او را عکاس دانست، گفت: عکاسی حرفه‌ای با عکاسی عادی که افراد با دوربین گوشی و یا سایر دوربین‌ها انجام می دهند متفاوت است و آموزش‌ها و تمرین‌های بسیاری نیاز دارد.

قمری در ادامه هزینه بالای وسایل عکاسی را مهم‌ترین مشکل عکاسان ایرانی عنوان کرد و افزود: ما مجبوریم به دلار وسایل عکاسی را تهیه کنیم و این مسئله موجب افزایش هزینه‌های عکاسان ایرانی شده است.

رییس انجمن عکاسان کرمانشاه گفت: از طرفی فروش عکس در ایران هم مطلوب نیست و همین امر موجب شده تا عکاسان بیش از کسب درآمد، هزینه کنند و این درحالیست که این روند در کشورهای دیگر معکوس بوده و و در کنار ارزانی تجهیزات عکاسی، فروش عکس بالاست.