سید حسن جعفری دستیار تهیه سریال «پرستاران» در خصوص چگونگی شکل‌گیری ساخت این مجموعه تلویزیونی گفت: حدود یک سال و نیم پیش وزارت بهداشت و درمان طبق آشنایی قبلی در مورد فعالیت این حوزه، از ما دعوت کرد و پیشنهاد ساخت این سریال داده شد. پس از دیداری که با دکتر هاشمی داشتیم، کار کلید زده شد. 
 
وی افزود: پس از دیدار اولیه، علیرضا افخمی طرحی را ارائه داد و مورد قبول قرار گرفت. نگارش فیلمنامه با کمک تیم تحقیق و پژوهش حدود 14 ماه زمان برد که نهایتا به تصویب رسید. پس از آن حدود سه ماه روی پیش‌تولید کار کردیم. 
 
وی افزود: فیلمبرداری ما حداقل 9 ماه طول می‌کشد و مخاطبان شاهد سریالی در 52 قسمت 45 دقیقه‌ای خواهند بود. اگر همه کارها طبق برنامه پیش برود، بهمن‌ماه و در روز تولد حضرت زینب (س) پخش این سریال آغاز خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: تدوین این مجموعه به صورت همزمان توسط افسانه افخمی انجام می‌شود و اگر تا بهمن بتوانیم 20 یا 30 قسمت تولید کنیم، پخش آن آغاز خواهد شد. 
 
جعفری با اشاره به اینکه بازیگران جدید به سریال «پرستاران» اضافه خواهند شد، عنوان کرد: داستان‌های این سریال حادثه‌ای است و به صورت اپیزودهای دو، سه و یا چهار قسمتی خواهد بود. بنا بر گستردگی قصه‌ها و با نوشتن قسمت‌های جدید بازیگر اضافه خواهد شد.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شباهت این فیلم به نمونه خارجی آن، تصریح کرد: نمی‌توان گفت که آن سریال اصلا مد نظرمان نبوده است و به نوعی «پرستاران» با الهام از آن ساخته شده است.  
 
جعفری با بیان این مطلب که در سریال «پرستاران» شاهد اتفاقات تلخی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این سریال قطعا طنز نخواهد بود اما شاید موقعیت های طنز بسیار کوچکی در آن به وجود بیاید.

گفتنی است؛ فاطمه گودرزی، عاطفه رضوی، الناز حبیبی، لیندا کیانی، سیاوش خیرابی و مهدی صبایی بازیگران اصلی «پرستاران» هستند.