جابر مطهری‌زاده مستندساز در خصوص «حماسه یاسین»گفت: «حماسه یاسین» مستندی در مورد زندگی یکی از فرماندهان گردان غواصان یاسین مشهد «محمدرضا کرابی» است که در عملیات کربلای 4 ناپدید شده و تا به امروز خبری از او به خانواده‌اش داده نشده است.

 

وی ادامه داد: با پیدا شدن غواصان دست بسته، خانواده شهید کرابی با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و آزمایش‌هایی که انجام شد، همچنان منتظر نتیجه هستند. ما هم بر همین اساس ساخت مستندی را آغاز کردیم و به همراه برادر شهید کرابی داستان زندگی آن شهید بزرگوار را روایت می‌کنیم.

 

مطهری‌زاده درمورد تولید این مستند اظهار داشت: کتاب «حماسه یاسین» به نویسندگی سید محمد انجوی‌نژاد در مورد شهید کرابی بود که من را برای ساخت این مستند ترغیب کرد. به همین خاطر برای ساخت این مستند رهسپار شهرهایی چون سبزوار، مشهد و خوزستان شدیم و روایت‌های خوبی از قصه زندگی آن شهید را به تصویر کشیدیم. تولید این کار تا اوایل شهریورماه ادامه دارد.

 

وی در ادامه به مستند دیگری اشاره و خاطرنشان کرد: مستند «کاردو» را در مرحله تولید دارم. در این کار  سری به نواحی مختلفی چون  کرمانشاه و آذربایجان غربی زدیم و به موسیقی های کرد پرداختیم. این مستند محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است و به همراه افرادی چون علی نظری (تهیه‌کننده)، علیرضا حاتمی (پژوهش)، محسن کالجی (تصویربردار)، قادر قادری (صدابردار)، اسماعیل ترکزاد (تدوین)، پوریا ریزان (مدیر تولید)،  سعید امیدزاده (دستیار تصویربردار) در حال تولید هستم.