در مراسم رونمایی از کتاب «هی یو» که توسط محمد سلوکی اجرا شد، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما، الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی،مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و مقاومت و رضا میرکریمی کارگردان حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر از ابوطالب گفت: سعید ابوطالب علاوه بر اینکه رسانه ای، فیلمساز و خبرنگار حرفه ای است، انقلابی و ولایی است و تلاش می کند تا این مسیر را همچنان در زندگی خود پررنگ نگاه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه امروز همه جهان آمریکا را طاغوت اعظم می داند، افزود: آمریکایی ها با این اصل مخالفند که ما باشیم و می گویند ایران با تفکر انقلابی و ولایی نباید در جهان باشد. اتفاقی که اکنون در عراق پیش آمده این است که داعش و تکفیری ها به نیابت از آمریکا نقش ایفا می‌کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی تصریح کرد: تربیت و پرورش مزدور و انسان هایی که به جان انسان های دیگر می افتند جزئی از نظام های سلطه است. اینکه چرا از عراق رفتند و سلطه نیابتی را مدیریت می کنند مساله ای است که باید پیگیری شود. هدف آمریکایی ها از حمله به عراق این بود که ضریب نفوذ انقلاب اسلامی را کاهش بدهند و نقشه منطقه را تغییر دهند که نتوانستند.  

خاموشی در پایان با اشاره به نفش مدافعان حرم گفت: امروز مدافعان حرم از مقدس ترین مجاهدان تاریخ هستند و تلاش می کنند در قبال نظام صهیونیستی و سلطه جبهه مقاومت را حفظ کنند و این برای حفظ فرهنگ انقلاب اسلامی است.  

علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت: بحث خاطره نگاری در فرهنگ ما ایرانیان قدمت دیرینه ای دارد. خاطره صرفا بیان اتفاقات و خوبی ها و تلخی ها نیست بلکه بخشی از فرهنگ و تاریخ یک سرزمین است. متاسفانه در بخش خاطره سیاسی با وجود خدمات خوبی که ارائه شده در اول راه هستیم و نیاز به سرمایه گذاری در این بخش داریم. 

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم بخش غیر دولتی در این حوزه وارد شود.  دانشگاهها،حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی روی این حوزه سرمایه گذاری و کار کنند و پیشنهاد دیگرم این است که مرکز هماهنگی برای این حوزه شکل بگیرد و پراکندگی هایی که در این حوزه وجود دارد ساماندهی شود و نهضت تولید به دست هنرمندان و نویسندگان شکل بگیرد. تاریخ نگاری علاوه بر خاطره نگاری،از تحریف جلوگیری می‌کند و بر دانش و معلومات می‌افزاید و به افراد جامعه پند و اندرز می‌دهد.

دارابی در ارتباط با کتاب «هی یو» ابراز کرد:  این کتاب مانند فیلمنامه نگارش شده است، وقتی می‌خوانیم گویا مستندش را هم تماشا می‌کنیم. از این جهت که روشنگری می‌کند قابل تقدیر است. با خواندن این کتاب خوی تجاوزگری و وحشی گری استکبار  برملا می‌شود و قابل تقدیر است. 

رضا میرکریمی کارگردان سینما نیز در این مراسم ضمن تشکر از سعید ابوطالب برای نگارش این واقعه که متعلق به تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: خیلی دوست داشتم این کتاب زودتر منتشر شود مانند غربی ها که از فرصت ها خوب استفاده می‌کنند، ما هم این کار را انجام دهیم و روی افکار عمومی تاثیر بگذاریم.  

الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی ضمن محکوم کردن جنایاتی که نسبت به خبرنگاران می‌شود، ابراز داشت: خبرنگاران و مستندسازان برای پیشگیری از تکرار اتفاقات ناخوشایندی چون جنگ باید وقایع را ثبت کنند و نقش بسیار حیاتی در این زمینه دارند. 

وی ادامه داد: خبرنگار می‌تواند با ثبت حوادث، نسل کشی ها و جنایات علیه بشریت،  افکار عمومی را جلب می کند و این قشر جزو غیر نظامیان محسوب می شوند و مصونیت دارند ولی طبق آمار از سال 1995 تا 2003 ، 42 خبرنگار در اشعار عراق کشته شدند که تعدادشان حتی از کشته های نیروهای ائتلاف هم بیشتر بود. این کتاب رفتار نادرست و ناقض حقوق بین الملل را در برخورد با خبرنگار غیر مسلح نشان میدهد.  

مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و مقاومت نیز ضمن تشکر از ابوطالب، بیان کرد: اسرای جنگی همواره با کابوس ها دست و پنجه نرم می کنند. و وظیفه هنر این است که از ظاهر جنگ به باطن آن بروند. ادبیات اسارت و اردوگاهی ادبیات شناخته شده و مختص به خود است. 

وی عنوان کرد: هر سبک نوشتن، امضا و اثر انگشت نویسنده است و متعلق به خود اوست و کسی نمی تواند آن را کم و زیاد کند. ابوطالب شانس این را داشت که از کابوس ها و دنیایی که آمریکا برایش ساخته بود بیرون بیاید و آن را روی کاغذ بیاورد.  

در پایان سعید ابوطالب از تمامی کسانی که در نگارش و چاپ این اثر وی را یاری رسانده بودند تشکر کرد و گفت: به دلیل رفتن به مجلس، زمان زیادی طول کشید تا این کتاب را نگارش کنم. 

وی بیان کرد: تقریبا تمامی وقایع این کتاب را به دقت یادداشت کرده ام زیرا توانستم در خود اردوگاه خودکاری از مامور صلیب سرخ بگیرم و جزئیات را یادداشت کنم. در این کتاب به جز آمریکایی‌های بد، از چند آمریکایی خوب هم نوشته ام و سعی کرده ام صداقت و واقعیت را نوشته‌هایم بگنجانم.