مراسم جشن حافظ با دو ساعت تاخیر آغاز شد و این در حالی است که خبرنگاران برای نشستن در سالن با مشکل روبرو شده‌ بودند و گرمای سالن برخی از حاضران در سالن را به ستوده آورد.

پیش از آغاز مراسم ترافیک شدیدی برای ورود به تالار وحدت وجود داشت و از نکات جالب مراسم تا این لحظه حضور هنرمندان در کنار تابلویی با عنوان «اگه توی گوگل پیداش کردی به این معنی نیست که مجانیه» برای صیانت از محصول فرهنگی تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار بود.

مراسم بالاخره با تاخیر فراوان با خوشامدگویی آزاده صمدی آغاز شد و علی معلم نیز در سرآغاز برنامه گفت: خوشحالم که با وجود همه تنگ نظری ها، کوته بینی ها و بغض ها توانستیم با حضور پر ثمر شما جشن حافظ را برگزار کنیم. و در ادامه گفت اگر سینما و موسیقی نبود نمی توانستیم مشکلات را هضم کنیم. کیارستمی از کارگردانانی بود که عاشق زندگی بود و همواره کوشید تا سینمای ایران را جهانی کند، او جز ۱۰۰ فیلمساز تاثیر گزار تاریخ سینما است، او هیچگاه اهل شکایت و نق زدن نبود.

حجت اشرف زاده در ادامه مراسم دو قطعه موسیقی که یکی از آنها را بیاد رفتگان و درگذشتگان اهالی هنر اجرا کرد.

کلیپی از آثار کیارستمی به همت امیر پوریا آماده شده بود که برای حاضران به نمایش گذاشته شد.

نشان کیارستمی

مسعود کیمیایی روی سن آمد و گفت: هم‌نسلان من روزهای بدی را سپری می‌کنند و همه سیاه پوشیم برای کیارستمی و ارجمند و در سالگرد کوه دانستگی احمد شاملو هستیم. عباس کیارستمی فیلمی را سینما کرد با بچه ها کار کرد و با انسانها و در کوچه ها سینمای جهان او را پذیرفت که کار بسیار سختی بود قلبم گریه می کند در نبود کیارستمی، و پس از آن علی معلم نشان کیارستمی را به شهرام مکری اهدا کرد

 

هنرمندان از جمله افسانه بایگان، جمشید مشایخی، جمشید هاشم پور، کمند امیرسلیمانی، سودابه بیضایی، پولاد کیمیایی، افخمی، شهرام مکری، شیلا خدادا، ارشادی، صمدی، ژریناز ایزدیار، محسن افشانی، رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، فقیه سلطانی، محمدرضا عباسیان، ارسلان قاسمی، جمشید گرگین، محمدرضا شفیعی، یغماگلرویی، نیوشا ضیغمی، ستوده، مرجان شیرمحمدی، احسان کرمی، مهتاب کرامتی، رئیسیان، لیلا اوتادی، نامداری، میلاد کی مرام، امیر علی دانایی، آنا نعمتی، مهران غفوریان،سالور، لیلا بلوکات، نگار عابدی، ستاره اسکندری، امیریل ارجمند، داریوش ارجمند، حمیرا ریاضی، علی اوسیوند، علی قربانزاده، جواد طوسی، بهرام عظیمی، دانسال حکیمی، لیندا کیانی، سپیده خداوردی، الهام حمیدی، مهرانفر، حجت الاسلام زم، فریدون جیرانی، ترلان پروانه، عبدالرزاقی و رضا ناجی تا این لحظه وارد تالار وحدت شده‌اند.

 

ترافیک شدیدی برای ورود به تالار وحدت وجود دارد و از نکات جالب مراسم تا این لحظه حضور هنرمندان در کنار تابلویی با عنوان «اگه توی گوگل پیداش کردی به این معنی نیست که مجانیه» برای صیانت از محصول فرهنگی تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار است که هنرمندان با عکس گرفتن در کنار تابلو از صاحبان این آثار حمایت می‌کنند.

 

در حالیکه ساعت از ۲۰:۳۰ گذشته است اما همچنان درهای سالن برای ورود هنرمندان و میهمانان مراسم باز نشده است