فرخ نعمتی و سهیلا رضوی در سریال «یادآوری» نقش یک زن و شوهر را بازی می کردند که فرزندشان به خاطر قتل در زندان افتاده بود. این زوج از جمله زوج های بی حاشیه هنری کشور به شمار می‌آیند و قرار است در سریال «تاریکی شب روشنایی روز» هم بازی کنند. 

سهیلا رضوی بازی در آثار تلویزیونی همچون برادر، سرنخ، همه بچه های من و ... را در کارنامه دارد. فرخ نعمتی هم در سریال های آسمان، ستاره حیات، حیرانی، سالهای مشروطه، مختارنامه، شب می گذرد، روشن تر از خاموشی، مدار صفر درجه، پای پیاده، ولایت عشق، فردا دیر است و ... به ایفای نقش های متفاوت پرداخته است. 

نقش های رضوی و نعمتی هم در سریال تاریکی شب روشنایی روز در مقایسه با دیگر کارهایش متفاوت است. فرهاد قائمیان، امین زندگانی، لیلا اوتادی، مهران احمدی، علیرضا جلالی تبار و احسان امانی دیگر بازیگران این سریال هستند. 

داستان این سریال که تهیه‌کنندگی آن را محمدهاشمی اصل به عهده دارد در دو برهه زمانی امروز و گذشته اتفاق می افتد. 

این سریال عاشقانه است و در بستر اجتماعی و تاریخی اتفاق می افتد. سریال «تاریکی شب روشنایی روز» روایتگر مردی است که 40 سال پای عشق اش می ایستد. 

بیش از ۷۰ درصد از قصه در زمان حال روایت می شود و ۳۰ درصد ماجرا در گذشته رخ می دهد. عوامل پشت دوربین این سریال مدیر تصویربرداری سهیل نوروزی، طراح صحنه و لباس آیدین ظریف، طراح گریم ایمان امیدواری، مدیر صدابرداری منصور شهبازی، مدیر تولید بهزاد هاشمی، برنامه ریز مجید رضا فاضلی، دستیار برنامه ریز عارفه رشیدی، دستیار اول کارگردان حسین خضوعی، گروه کارگردانی نیلوفر کوخانی و آرین قاسم زاده اصل، عکاس هانیه رستمی ، صداگذار علی علویان و مدیر تدارکات امیر یمینی خواهند بود. 

سریال «تاریکی شب روشنایی روز»در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه ای به قلم حجت قاسم زاده اصل در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به نگارش درآمده است.