«سوگل طهماسبی» بازیگر سریال «برادر»  با اشاره به شخصیتی که در این اثر بازی کرده است، گفت: در هر حال مریم دختری است که در کنار موقعیت بیرونی و شغلی که دارد، در یک خانواده سنتی بزرگ شده و به اصول خانوادگی پایبند است.

وی درباره اشتغال مریم به خبرنگاری نیز بیان داشت: برای ارتباط با این نقش به صحبت با نویسنده و کارگردان بسنده نکردم و در کنار آن معاشرتم را با تعدادی از دوستانم که در حوزه‌های مختلفی خبرنگاری انجام می‌دهند، بیشتر کرده و به روزنامه همشهری می‌رفتم. از طرفی به خاطر شغل بازیگری با حیطه خبرنگاری بیگانه نبوده و از این فضا دور نبودم. هر زمان که سریالی بازی می‌کردم خبرنگارهایی با من تماس می‌گرفتند و بنا به شرایط با یکدیگر صحبت می‌کردیم. در خلال بازی کردن نقشم نیز اگر در جاهایی از نقش فاصله می‌گرفتم، آقای افشار راهنمایی‌ام می‌کردند تا در خط اصلی داستان قرار بگیرم.

این بازیگر با بیان ویژگی‌های جذاب این شخصیت نیز گفت: از همان روز اول که جواد افشار به من پیشنهاد ایفای نقش مریم را داد، با جان و دل پذیرفتم و قبل‌تر از اینکه این نقش را دوست داشته باشم، از همکاری با جواد افشار لذت می‌بردم. در کنار این موضوع رابطه خواهر و برادری بین مریم و برادرش مسعود را بسیار دوست داشتم و برایم جای کار داشت.

وی در همین زمینه ادامه داد: معتقدم سریال‌هایی که امروزه ساخته می‌شوند، به جای نشان دادن گرما و صمیمیت در بین اعضای خانواده‌ها اصولا با تنش همراه می‌شوند و ما نیز در تلویزیون به شدت کمبود این دست سریال‌ها را حس می‌کنیم، چراکه تا 8 سال پیش کمبود سریال‌هایی گرم و صمیمی حس نمی‌شد، اما الان برعکس شده است. زمانیکه متن کار را خواندم همین مسئله برایم جذابیت داشت و حال و هوایی داشت که حس کردم این روزها در تلویزیون‌مان به آن احتیاج داریم. جالب است بدانید حسین یاری تکه کلامی داشت تحت عنوان «جانِ ما» و از این کلام در ارتباط با خواهرش استفاده می‌کرد و همین باعث شده بود تا فضا شکسته شود و این خواهر و برادر در یک حال و هوای خوبی قرار بگیرند. حتی مخاطبین در صفحه شخصی من کامنت‌هایی می‌گذارند که گویی رابطه این خواهر و برادر به دلشان نشسته است. مدام از تکه کلام «جانِ ما» استفاده می‌کنند تا جایی که چند روز پیش آقای یاری گفتند اصلا فکر نمی‌کردم مردم تا این اندازه با این تکه کلام ارتباط برقرار کنند و واکنش خوبی نشان دهند.

بازیگر سریال «کیمیا» با اشاره به تماشای سریال‌های ماه رمضان نیز گفت: به این دلیل که در روزهای ماه رمضان مشغول به کار بودیم، فقط فرصت کردم سریال خودمان را ببینم و دو قسمت از سریال «پادری» را نیز دیدم. در کل با تمام احترامی که برای آقای لطیفی قائل هستم، معتقدم که بهتر بود تا این سریال در همان زمان نوروز پخش می‌شد چراکه متناسب با حال و هوای تعطیلات عید نوروز ساخته شده بود و با ماه رمضان تناسبی نداشت.

طهماسبی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در سریال‌های ماه رمضان بیان داشت: پیشتر با سریال «مثل هیچکس» حضور در ماه رمضان را تجربه کرده بودم. حال و هوای این ماه واقعا در کلام نمی‌گنجد و باید حس کرد. مخصوصا اینکه همزمان مشغول به کار باشی و سریال همان زمان هم پخش شود و همراه با همکارانت آن را تماشا کنی.

وی از همکاری با حواد افشار نیز گفت: بازی در سریال «برادر» سومین تجربه همکاری‌ام با جواد افشار بود. ایشان کارگردانی بسیار صبور و اخلاق محور هستند و دست بازیگر را باز می‌گذارند تا بتواند به راحتی کار کند و او را به خوبی هدایت می‌کند.

این بازیگر درباره فینال این سریال بیان داشت: نتیجه کلی این سریال این است که همه آدم‌ها در همین دنیا بازخورد کارهای بد و خوبی که انجام داده‌اند را می‌بینند. کاری به تلخی و شیرینی فینال قصه ندارم، به این دلیل که شاید یکسری افراد نسبت به کارهایی که کردند، پایان تلخی و شیرینی داشته باشند و این به شخصیت افراد بستگی دارد.

وی درباه سایر پیشنهادهایش نیز گفت: دوست داشتم تا در این مدت تمام انرژی‌ام را روی سریال «برادر» بگذارم و پیشنهادها را قبول نکردم، اما به زودی با پروژه‌ای قرارداد خواهم بست.