هنگامی که قدم به رواق شرقی شبستان مصلی امام خمینی (ره) یعنی بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می گذاریم با جمعیتی روبه‌رو می شویم که در حمایت از کالای داخلی می خواهند محصولات بومی بخرند.

 

یکی از غرفه داران که البته مشتریان زیادی هم دارد می گوید: همه دوخت ها ایرانی و همه جنس ها مرغوب و باب میل بانوان ایرانی است.

 

یکی از مشتریان حرف وی را تایید می کند و می افزاید: هرکس که پا به بخش عفاف و حجاب این نمایشگاه می گذارد می تواند مدل باب میل خود را بیابد.

 

بانویی جوان که در حال انتخاب چادر است می گوید: اینکه مدل های مختلف در اینجا جمع است فضای خوبی را برای مشتریان فراهم می کند تا مشتریان با خیال راحت انتخاب خود را داشته باشند.

 

بخش عفاف و حجاب بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تخفیف 10 تا 30 درصدی پوشاک اسلامی ارائه می‌دهد و غرفه‌ای نیز به دوخت رایگان چادر اختصاص داده است.

 

 

یکی از مشتریان در حال تحویل جنس انتخابی اش می گوید: قیمت ها راضی کننده است. 

 

مسئول یکی از کارگاه های بزرگ تولید کننده چادر که از این میزان استقبال خوشحال است می گوید: توانستیم 30 در صد نسبت به قیمت فعلی کارگاه تخفیف دهیم.

 

و یکی از غرفه داران دیگر نیز اضافه می کند: علاوه بر 30 درصد تخفیف؛ برخی غرفه ها تخفیف بیشتری هم می دهند.

 

عرضه محصول در اینجا تنها به چادر ختم نمی شود.

 

یکی از بانوان فروشنده می گوید: روسری های مرغوب در رنگ های متنوع داریم و هیچ گاه رنگی بودن و شاد بودن مانع حجاب نمی شود.

 

و فروشنده ای دیگر می افزاید: انواع ساق دست، پاپوش و دست کش ارائه می کنیم.

 

حمید قبادی مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور می گوید: 110 غرفه محصولات ایرانی را ارائه می دهند که 3 غرفه به پوشاک آقایان اختصاص دارد که برای شروع گام خوبی است.

 

نخ، پارچه و محصولات اینجا همه تولید داخل است به جز پارچه های چادر مشکی؛ که گویا هنوز در این زمینه کاری انجام نشده است.

 

یکی از پارچه فروشان با ابراز تاسف می گوید: اکثر پارچه های چادر مشکی تولیدات کشورهای کره؛ ژاپن و اندونزی است و متاسفانه هیچ پارچه چادر مشکی تولید داخل نداریم.

 

نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: ما باید تولید چادر مشکی در کشورمان را فعال کنیم و اینقدر دست ما به سمت کشورهایی دراز نباشد که برای سودآوری و منفعت آن تولید می کنند در حالیکه ما براساس اعتقاد و باور خود خریداری می کنیم.

 

بیشتر تولیدات عفاف و حجاب کشور از همین بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن نشات گرفته بطوریکه 40 برند داخلی در حال حاضر با همین عنوان فعالند.

 

یکی از غرفه داران که سابقه طولانی در این عرصه دارد می گوید: من از همین بخش کار خود را آغاز کردم و حالا با افتخار می گویم که 25 سال است تولیدات داخلی را به هموطنانم ارائه می کنم.

 

حجاب کودک و نوجوان یکی از اقدامات جدید کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در بخش عفاف و حجاب است که دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از آن به عنوان طرحی آزمایشی یاد می کند و البته از اجرای خوب و پر استقبال آن خبر می دهد.

 

ما هم با نگاهی به این بخش این موضوع را به صورت آشکار می بینیم. 

 

کودکی که روسری فسفری رنگ خود را انتخاب کرده با ذوقی تمام می گوید: آمده ام چادر و روسری تهیه کنم و من این رنگ را از همه بیشتر دوست دارم.

 

غرفه ای هم به مهدکودک ها اختصاص یافته است تا مشتریان کودکان خود را به آنجا بسپارند و با فراغ بال بیشتری از غرفه ها بازدید و خرید کنند.

 

مصلای تهران با فضای نورانی و خوبی که دارد دمدمه‌های افطار مخاطبان را با لحظاتی آرامش بخش رو به رو می کند.

 

بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن تا 8 تیر مصادف با 22 ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه مندان است.