مجتبی شاهسوند تهیه‌کننده «دسترنج» در خصوص این برنامه و کسب روزی حلال گفت: «دسترنج»،‌ مستندی است از زندگی افرادی که با تمام سختی‌های زندگی‌شان تلاش می‌کنند تا روزی حلال را به خانه‌هایشان ببرند.
 
وی افزود: سوژه های متفاوتی چون چوپان و زنبور، روحانی خیاط، مرز شیشه از موارد مختلفی بود که تلاش کردیم تا با روایت زندگی آن‌ها سرگذشت‌شان را به بهترین نحو برای مخاطبان به تصویر بکشیم. 
 
وی ادامه داد: پرداختن به این سوژه ها درس خوبی برای افرادی است که تنها به پشت میزنشینی و یا بیکاری عادت دارند و می‌تواند دایره ذهنی آن‌ها را به دیگر مشاغل جلب کند، افرادی که با کمترین سرمایه به موفقیت رسیدند.
 
شاهسوند در خصوص شکل گیری این برنامه ادامه داد: ما از سال 90 تولید این برنامه را شروع کردیم و با وجود تمام مشکلات این راه را ادامه دادیم و برنامه های خوبی را برای مخاطبان تهیه کردیم. 
 
وی درمورد نیروهای مستندساز افزود: ما در این حرفه افراد متخصص و خبره کم داریم و این خود باعث کند شدن کار و حتی خراب شدن آن می‌شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ضبط کار درحال انجام است و در کنار آن هم تدوین صورت می‌گیرد، برای ساخت مستند باید عشق داشت. در غیر اینصورت نمی توان مشکلات و سختی های را آن را تحمل کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: شبکه مستند به خوبی در جهت ساخت با ما همکاری کرد اما همچنان تا رسیدن به یک بالندگی نیروی انسانی و تجهیزات راه درازی در پیش دارد تا بتواند افرادی زبده و با تجربه را در این مسیر پرورش دهد.