محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه رادیویی قرآن در نشست خبری امروز 29 خردادماه که در محل برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد به تشریح برنامه‌های این شبکه رادیویی در سال جاری پرداخت.

محمد زاده با بیان اینکه مخاطبان شبکه رادیویی قرآن در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کنند، اظهارداشت: با توجه به استقبال مردم از رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان، ما اکثر برنامه‌های رادیو را در ماه مبارک رمضان در 30 قسمت طراحی و اجرایی کردیم.

وی از تولیدات مختلف در حوزه‌های آموزش تلاوت و معارف قرآنی با محوریت توجه به نوجوانان خبرداد و افزود: آموزش‌های رو خوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ، احکام و مفاهیم قرآن توسط کارشناسان فرهیخته در این سطح در زمینه‌های قرانی از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود. ما در برنامه مسیر روشن از کارشناسی سید محسن میرباقری استفاده می‌کنیم که این برنامه نیز در 30 قسمت تدارک دیده شده است.

مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان این شبکه رادیویی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر پوشش زنده و تولیدی برنامه‌های قرآنی مساجد و فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان 30 موضوع گلچین شده از قرآن کریم با موضوع سبک زندگی قرآنی، نوجوانان و شعار سال تدارک دیده‌ایم.

وی از آغاز طرح «قرآن کتاب زندگی» از نخستین روز ماه مبارک رمضان خبرداد و افزود: شعار این طرح در ماه مبارک رمضان «به رنگ خدا درآییم» است که این شعار را از آیه 138 سوره مبارکه بقره برگرفته‌ایم.

محمدزاده با بیان اینکه در آیتم‌های مختلف به طرح «قرآن کتاب زندگی» پرداخته می‌شود، گفت: در برنامه صبحگاهی رادیو قرآن، برنامه قرآن و زندگی و در برنامه عصرگاهی قرآن کتاب زندگی به این طرح ملی و فراگیر می‌پردازد که در برنامه‌های مختلف برای تبیین این طرح از حضور کارشناسان خبره و توانمند همچون حجت‌الاسلام تراشیون و کریم دولتی بهره گرفته شده است.

مدیر شبکه رادیویی قرآن در ادامه به پخش تلاوت ترتیل یک جزء از قرآن کریم در 5 بخش اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات رادیو در ماه مبارک رمضان پخش ترتیل کلام الله مجید است که سعی کردیم در ساعات پر مخاطب این ترتیل‌ها را در 4 نوبت پخش کنیم.

وی ادامه داد: پخش ترتیل قران از ساعت 5 بامداد با صدای عبدالعزیز عکاشه آغاز می‌شود پس از آن ساعت 11:30 دقیقه ترتیب قرآن کریم با صدای محمد حسین سبزعلی، احمد ابوالقاسمی و محمد حسین سعیدیان که هرکدام به تفکیک 10 جزء از قرآن را در ماه مبارک رمضان را تلاوت می‌کنند، پخش می‌شود. همچنین ساعت 19 ترتیل قرآن از مصلای امام خمینی به صورت زنده و مستقیم تقدیم شنوندگان می‌شود. بخش پایانی نیز ساعت 24 از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود که در این بخش تلاوت ترتیل با صدای استاد خلیل الحصری و ترجمه آن با صدای مرحوم استاد قادرپناه تقدیم مخاطبان رادیو قرآن خواهد شد.

وی از پخش تلاوت شاهکار با صدای قاریان برجسته خبرداد و گفت: رادیو قرآن هر روز ساعت 10:05 دقیقه شاهکار تلاوت پخش می‌کند همچنین در ویژه برنامه سحر و افطار «حدیث آرزومندی» به کارشناسی محسن میرباقری از این شبکه رادیویی تقدیم شنوندگان می‌شود.

مدیر شبکه رادیویی قرآن در ادامه به برنامه شهر قران اشاره کرد و گفت: رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان در برنامه شهر قرآن به انعکاس رویدادهای قرآنی می‌پردازد، این برنامه ساعت 21:15 دقیقه به مدت یک ساعت از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پخش می‌شود.