علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای رسیدن به سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید بسیار تلاش کنیم، به ابن دلیل که ما در یک جامعه باز زندگی می کنیم و ارتباط جهانی در حال افزایش است.

وی افزود: در فضای مجازی با یک کلیک می توان با تمام دنیا مرتبط شد و کشورهای غربی برای القای فرهنگ خود تلاش های بسیاری انجام داده اند که برای فرهنگ ایرانی و اسلامی ما مضر است.

جنتی عنوان کرد: در چنین شرایطی باید به قرآن تمسک جست و آموزه های این کتاب را سرلوحه ی امور خود قرار داد.

وی گفت:  اگر معنویت برای افراد جامعه ایجاد شود خود افراد در برابر هجمه ها واکنش نشان داده و این برنامه ها بی تاثیر خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این راستا می توان از ابزار هایی مانند کتاب، هنرهای نمایش، سینما، تاتر، هنرهای تجسمی و امکانات گفتاری نظیر سخنرانی های اساتید و صدا وسیما استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: نظام دانشگاهی می تواند در این عرصه کمک بسیاری کرده و وزارت علوم و تحقیقات به عنوان یک سیاست گذار می‌تواند از این فرصت بهره ببرد.

جنتی در پایان گفت: روحانیت همیشه نقش اساسی داشته و در انقلاب نیز تلاش موثر را بروز داده همان طور که رهبری انقلاب نیز با روحانیت بوده است.