«رسوایی 2» به کارگردانی مسعود ده نمکی در میان فیلم های در حال اکران، عنوان پرفروش ترین فیلم را به خود اختصاص داده است. 

پنجمین ساخته ده نمکی با پشت سر گذاشتن 35 روز اکران در 70 سالن سینما با فروش یک میلیارد و 199 میلیون تومانی، آمار فروشش را به مرز دو میلیارد رسانده است.

این فیلم با بازی اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی‌نیا، امیر نوری، مهران رجبی، فخرالدین صدیق‌ شریف و رامین راستاد قصه اش سال ها بعد از قصه «رسوایی 1» در یک شهر فرضی با داستانی تخیلی رخ می دهد. 

«اژدها وارد می شود» ساخته مانی حقیقی نیز که از 42 روز پیش نمایشش در سینماها آغاز شده، با فروش یک میلیارد و 782 میلیون تومانی دیگر فیلم میلیاردی اکران روزهای پایانی فصل بهار است.

این فیلم با بازی هنرمندانی چون همایون غنی‌زاده، امیر جدیدی، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و کیانا تجمل اکنون در 48 سالن سینما سراسر کشور در حال نمایش است. 

«یک دزدی عاشقانه» تازه ترین ساخته امیر شهاب رضویان هرچند در روزهای ابتدایی اکران اقبال خوبی نداشت و چندان در گیشه موفق عمل نکرد، اما هر چه از زمان اکران آن بیشتر گذشت با استقبال بهتری از سوی مردم مواجه شد.

این فیلم با بازی مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لوون هفتوان، لادن مستوفی و امیر حسین رستمی طی 35 روز نمایش در 44 سالن سینما یک میلیارد و 143 میلیون تومان فروش داشته است.

«یک دزدی عاشقانه» روایت دو دزد پیر کهنه کار است که پس از سال‌ها از زندان آزاد می‌شوند. آنها به امید دریافت سهمشان از آخرین دزدی، به سراغ زنی که همدستشان بوده می‌روند، اما زن پول‌ها را برای بازی در یک فیلم هزینه کرده و پیرمردها علی‌رغم میل‌شان دوباره مجبور به دزدی می‌شوند... .

از دیگر فیلم های روی پرده سینما «مرگ ماهی» به کارگردانی روح الله حجازی است که با حضور بسیاری از بازیگران سرشناس سینمای ایران به نظر می‌رسد یکی از فیلم های پرفروش و موفق گیشه در بهار امسال باشد.
 
این فیلم با بازی هنرمندانی چون نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، پانته‌آ بهرام، ریما رامین‌فر، بابک کریمی، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مهرداد میرکیانی، مروارید کاشیان، کیمیا مرادیان، ملیکا پارسا و حسام رحیمی‌منش با 35 روز نمایش در 14 سالن سینما هنوز فروشی بیشتر از نیم میلیارد نداشته است.

«خنده های آتوسا» ساخته علیرضا فرید دیگر فیلم اکران شده این روزهای سینما است که هنرمندانی چون باران کوثری، محمدرضا فروتن، امیر جدیدی، بهار نوحیان، حسام شجاعی، آزاده میرزایی، فریبا آهنگ و اشکان مهری در آن ایفای نقش می کنند.

این فیلم با 42 روز نمایش در 17 سالن سینما فروش 466 میلیونی داشته و هنوز نتوانسته فروش خود را به مرز نیم میلیارد برساند.

در این روزهای بی اعتنایی به فیلم های کودک و نوجوان و کسادی فیلم در این حوزه، «ننه نقلی» تقریباً تنها سکاندار این ژانر در سینما است که با هفت روز نمایش در هشت سالن، فروش 52 میلیونی را تجربه کرده است.

کارگردانی و تهیه کنندگی این را پرویز صبری برعهده دارد و رابعه اسکویی، احمدرضا اسعدی، رضا عظیمی و اسداله یکتا در حال بازی می کنند.

در میان دو فیلم تازه اکران شده «بارکد» ساخته مصطفی کیایی و «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمد حسین مهدویان نیز «بارکد» گوی سبقت را از بهترین فیلم جشنواره فجر ربوده است. 

این دو فیلم با سه روز نمایش در 25 سالن سینما به ترتیب فروش 285 و 96 میلیون تومانی را تجربه کرده اند.

سه فیلم پرفروش اکران در سه ماه نخست سال 95 همچنان در اختیار «من سالوادور نیستم» با 14 میلیارد و 169 میلیون تومان، «ابد و یک روز» با 10 میلیارد و 447 میلیون تومان و «بادیگارد» با 6 میلیارد و 556 میلیون تومان است.