پیش تولید فیلم سینمایی «آباجان» بخ نویسندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی با صدور پروانه ساخت به تازگی آغاز شده و با انتخاب کامل بازیگران و عوامل پشت دوربین فیلمبرداری این فیلم 15 تیرماه در تهران آغاز خواهد شد.

«آباجان» فیلمی پربازیگر است و فاطمه معتمد آریا نیز اولین بازیگری است که حضورش در این فیلم قطعی شده است، این اولین همکاری مشترک معتمد آریا با هاتف علیمردانی محسوب می‌شود. این بازیگر پیش از این قرار بود در فیلم جدید بهرام توکلی با عنوان «برف سرخ» به ایفای نقش بپردازد که گویا حضور او در این فیلم منتفی شده است. حضور سایر بازیگران ساخته جدید هاتف علیمردانی که همگی از چهره های مطرح سینما خواهند بود نیز تا دو هفته آینده قطعی خواهد شد.

نیمی از فیلمبرداری «آباجان» در تهران و مابقی در شهر زنجان انجام میشود و تمامی لوکیشن ها نیز تاکنون انتخاب شده اند. داستان این فیلم در دهه شصت می گذرد و زندگی احتماعی مردم در آن سال‌ها روایت می‌شود. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده فیلمبرداری تا اواخر تابستان به طول می انجامد و اولین نمایش فیلم علیمردانی در جشنواره فیلم فجر خواهد بود. علیمردانی خود تهیه‌کنندگی فیلم جدیدش را بر عهده گرفته است. «هفت ماهگی» آخرین ساخته این کارگردان که در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر به نمایش در آمد در نوبت اکران قرار دارد. «کوچه بی نام»، «مردن به وقت شهریور»، «به خاطر پونه»، «یک فراری از بگبو» و «راز دشت تاران» دیگر عناوین سینمایی این کارگردان محسوب می‌شوند.

سایر عواملی که حضورشان در «آباجان» قطعی شده عبارتند از: صدابردار: محمود خرسند، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، تدوین: امیر ادیب پرور، موسیقی: افشین عزیزی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علی افشین راد، مدیر تدارکات: هوشنگ فراهانیان، تدارکات: حسین آذربرا.