فرهنگسرای ارسباران مدتی است میزبان یک نمایشگاه گروهی عکاسی با عنوان «فصل تهران» شده است.

 

این نمایشگاه با حضور علاقه‌مندان و مقامات فرهنگی و هنری ایرانی و خارجی از کشورهای اسپانیا، بلاروس و لتونی افتتاح شد. در این مجموعه عکس که با همکاری یازده تن از هنرمندان جوان تهران برگزار شده، بیست و شش اثر از ابنیه تاریخی تهران وجود دارد که حاصل تهرانگردی عیدانه این هنرمندان است. آثار این نمایشگاه در ابعاد ۵۰ در ۷۰ هستند که توسط سارا شاه محمدی گردآوری شده‌اند.

 

در توضیحی که راجع به این نمایشگاه به ما ارائه شد، این گونه گفته شده که هنرمندانی که دوست داشتند فصل‌ها را جوری دیگر طی کنند تا از تکرار مکررات و از قالب همیشگی بیرون بیایند، بهار را با گشت و گذار در فضاهای تاریخی تهران سر کردند و طی این برنامه ها و در کنار آشنایی با تاریخ تهران و ایران و اتفاقات مربوط به هر بنا و خاطرات و مخاطراتی که هر مکان پشت سر گذاشته، برداشت و نگاهشان را به اشتراک گذاشتند تا این نمایشگاه از دل آن بیرون بیاید و به پیشگاه چشم علاقه مندان به تاریخ و عکاسی عرضه شود.

سارا شاه محمدی، کیمیا معصومی، نگار عمویی، مریم جعفری، علیرضا حدادیان، محسن جلدی، امیر معماری، مهدی امامی فر، مهدی همتی، امیر سامانی و علیرضا صحاف زاده از هنرمندان این مجموعه هستند.

 

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس تهران تا 13 خرداد برقرار و پذیرای علاقه‌مندان است.

 

علاوه بر این مجموعه، نمایشگاه گروهی تصویرسازی با عنوان «هارمونی» در این مرکز افتتاح شده. این مجموعه حاصل نمایشگاه کارگاه یکروزه‌ای با نام «هماهنگی متن و تصویر» است که توسط آژانس ادبی کیا، انجمن تصویرگران و با همکاری سفارت سوئیس و فرهنگسرای ارسبارن، با حضور هنرمندان بنامی از سوئیس و با سرپرستی آلبرتین و ژرمانو زولو تصویرگر و نویسندۀ سوئیسی برگزار شد. 

در این نمایشگاه آثار ملیحه پسندیده، عرفان جمشیدی، نگین حسینزاده، سحرخالقی، آرین خانی، هاجر سلیمی، مریم طهماسبی، عاطفه فتوحی، مهنا فضلیعلیشاه، مرضیه قوامزاده، پرناز کریمی، گلریز گرگانی، فاطمه گشانی، حمیده محبی، زهرا مرادی، آنیتا هاشمی مقدم و مریم یکتافر به نمایش در آمده است