نشست خبری حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
حسین نوش‌آبادی در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک نیمه شعبان و سالروز آزادسازی خرمشهر، در واکنش به موفقیت فیلم «فروشنده» در جشنواره کن گفت: از ورود آثار ایرانی به جشنواره‌های بین‌المللی خوشحالیم. باید فرایندی را تعریف کنیم تا شرایط برای عرضه فیلم‌هایی که قابلیت حضور و عرضه در کشورها و جشنواره‌های خارجی را دارند، فراهم شود.
 
سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که ماجرای انتشار مقاله صهیونیستی در سایت وزارت ارشاد چیست؟ گفت: ترجمه یک مقاله به معنای تایید محتوای آن نبوده و نخواهد بود. پیرامون نمایشگاه هولوکاست و این اتفاق نقطه نظرات فراوان و موافقت و مخالفت‌هایی صورت گرفت. ما صرفا آن مقاله را در سایت منتشر کردیم و این اصلا به معنای تایید محتوای آن نبوده است.
 
نوش‌آبادی همچنین درباره دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع عظام گفت: دیدار وزیر محترم با مراجع تقلید بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بوده است. ملاقات ایشان با مراجع عظام درباره شرایط برگزاری حج بوده است. با توجه به شرایطی که سعودی ها ایجاد کرده‌اند، این دیگر حج ابراهیمی نیست و ما همچنان بر مواضع خود پافشاری می کنیم. دیدار با مراجع در واقع برای اطلاع رسانی این امور بوده است. نظر مراجع تقلید این است که امسال حج برگزار نشود.
 
وی همچنین درباره نمایشگاه کتاب و برگزاری آن و کیفیت برگزاری‌اش گفت: ما در زمینه فروش و نمایش کتاب هنوز با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم. امسال در نمایشگاه کتاب چیزی در حدود 110 میلیارد تومان فروش داشتیم. هزار خبرنگار اخبار نشست ها و گزارش های نمایشگاه را ارائه می‌دادند. نظر ما این بود که نمایشگاه 10 سال در شهر آفتاب باشد اما فعلا برای 6 سال توافق شد.
 
نوش آبادی همچنین درباره شرایط امروز برگزاری کنسرت های موسیقی و مشکلات آن گفت: امروز موسیقی در کشورمان شرایط خوبی را نمی گذراند. مشکلات زیادی هست و ما در مورد این مسائل و مشکلات جلسات متعددی را برگزار کردیم. اتفاقات بروز کرده همه به خاطر ناهماهنگی هاست.
 
وی در این رابطه افزود: شیوه نامه اجرای کنسرت‌های موسیقی اشکالاتی داشت. نباید این طور باشد که یک نهاد یک طرفه در مورد آن نظر دهد و قانون وضع کند. نباید اجازه دهیم به دلیل مسائل جناحی و سیاسی کنسرت ها لغو شود. به نظر می رسد بیشتر از الزامات اسلامی سلایق شخصی مانع برگزاری برخی کنسرت‌ها باشد. چرا باید مانع اجرای کنسرتی سنتی شد که همه نهادهای مربوطه از برگزاری آن آگاه هستند. 
 
وی درباره دستگیری یک مدل ایرانی، گفت: اتفاقی که می‌افتد اگر امری در حد متعارف باشد و حساسیتی ایجاد نکند، مشکلی به وجود نمی‌آید.به هرحال باید به قوانین و مقررات احترام گذاشت و نسبت به رعایت شئونات اخلاقی پایبند بود.
 
نوش آبادی همچنین در مورد فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغ فیلم‌های ایرانی در این شبکه‌ها گفت: ما همواره نظارت و کنترل خود را بر شبکه‌های ماهواره و این نوع تبلیغات خواهیم داشت.
 
نوش آبادی درباره آیین نامه حق دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: ما در دولت تدبیر و امید با پیگیری این قانون را مطالبه کردیم. طبق قانون هر ایرانی می تواند اخبار و اطلاعات نهادها را دریافت کند.