، روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌های بین نسلی، گذشت و نوعدوستی و از طرفی زیاده خواهی، بستر یک سریال خانوادگی به نام «آرام می‌گیریم» را شکل می‌دهد که بی‌ارتباط با مسائل امنیتی نیست!

«آرام می‌گیریم» به کارگردانی روح‌الله سهرابی و تهیه‌کنندگی فرهاد گلی، در 42 قسمت با همکاری شبکه دو و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس مراحل تصویربرداری را پشت‌سر می‌گذارد.

به گفته تهیه‌کننده این سریال، تنها در سایه همدلی و همگرایی اعضای خانواده است که آرامش و امنیت از دست رفته بازمی‌گردد و این مفهومی است که در سریال «آرام می‌گیریم» به آن توجه می‌شود.

گلی در این باره توضیح می‌دهد: قصه سریال درباره سردار مبشّر است که در کنار مشغله‌های عدیده کاری همچون تلاش برای تامین امنیت مرزهای کشور و مقابله با تروریست‌ها و اشرار که قصد ایجاد اختلال در کشور را دارند، همزمان با مشکلات شخصی و خانوادگی مواجه است. او می‌بایست در چند جبهه حضوری موثر داشته باشد و از همین رو می‌کوشد به عنوان قوه‌ای عاقله و فردی مدیر و مدبر با ورود بجا و بموقع به قضایا، درصدد حل و فصل آنها برآید.

براساس اظهارات گلی، فیلمنامه این سریال توسط سیدمرتضی مصطفوی و روح‌الله سهرابی به نگارش درآمده و فریدون فرهودی و فروغ فروهیده آن را بازنویسی کرده‌اند.

براساس اعلام روابط عمومی این سریال، تصویربرداری این سریال هفته اول اردیبهشت در شهرک چشمه آغاز شد و این روزها در مناطق جنوبی شهر تهران ادامه دارد.

آتیلا پسیانی، هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، کامران تفتی، آشا محرابی، نگار عابدی، علی اوسیوند، میرطاهر مظلومی، حمید هدایتی، مهدی سلوکی، مونا فرجاد، نسرین نکیسا و ارسلان قاسمی از جمله بازیگران این سریال هستند و بزودی چند بازیگر دیگر نیز به مجموعه بازیگران این سریال افزوده می‌شود. گلی درباره بازیگران این سریال توضیح داد: از نکات قابل توجه این سریال، حضور آتیلا پسیانی در نقش و هیبتی متفاوت است. سردار سیدعباش مبشّر با بازی آقای پسیانی یکی از شخصیت‌های اصلی و تاثیرگذار قصه «آرام می‌گیریم» است.

به گفته این تهیه‌کننده، هوشنگ توکلی نیز ایفای نقش پدر این خانواده را به‌عهده دارد که مشکلات پیش آمده سخت او را آزرده کرده و او با وجود ناتوانی‌های جسمی به واسطه کهولت سن، همچنان می‌کوشد تا بنیان خانواده را حفظ کند و اجازه ندهد اعضای خانواده بیش از این از هم دور شوند.

در این سریال ثریا قاسمی نقش مادر خانواده را به‌عهده دارد که ناخواسته درگیر مسائل شوهرش می‌شود.

به اعتقاد گلی، «آرام می‌گیریم» از قصه‌ای روشنگر برای خانواده و جامعه امروز برخوردار است و با روایت کشمکش‌ میان شخصیت‌ها و ایجاد تعلیق، سرانجام پیام روشن و تاثیرگذاری را به خانواده‌های جامعه امروز می‌رساند.

یکتا برای پاییز

سریال دیگری که شبکه دو برای مخاطبانش تدارک دیده، «یکتا» نام دارد که تصویربرداری آن به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و با تهیه‌کنندگی بهروز مفید نیمه خرداد در تهران آغاز می‌شود.

براساس توضیحات تهیه‌کننده، پیش تولید این سریال مدتی است آغاز شده و مقدمات تصویربرداری تا حد زیادی فراهم شده است. مفید در این باره توضیح داد: از جمع بازیگران این سریال خانم لیلا زارع و آقای سام درخشانی برای نقش‌های اصلی انتخاب شده‌اند. فیلمبردار و صدابردار سریال هم مشخص شده‌اند. سریال «یکتا» در تهران، کاشان یا ساوه تصویربرداری می‌شود و لوکیشن‌های اصلی آن نیز انتخاب شده است. مفید درباره شروع تصویربرداری گفت: مقدمات کار تا حد زیادی فراهم شده و صرفا بازنویسی نهایی فیلمنامه باقی مانده که تا دو هفته دیگر انجام خواهد شد.

براساس توضیحات این تهیه‌کننده، سریال «یکتا» در 26 قسمت تولید خواهد شد که فیلمنامه همه قسمت‌ها به صورت کامل نوشته شده و هشت قسمت از آن بازنویسی شده است.

به گفته مفید، این سریال درباره عروس یک خانواده است که موقعیت مالی قابل توجهی دارد و به همین سبب در معرض توطئه‌ای قرار می‌گیرد و برای به دست آوردن حقش با شرایط دشواری مواجه می‌شود. این تهیه‌کننده توضیح داد: این سریال به مسائل یک خانواده اختصاص دارد و از جمله آثاری است که سبک زندگی اسلامی ایرانی را مد نظر دارد؛ قصه اصلی از مناسبات سه شخصیت اصلی شکل می‌گیرد و حدود هشت شخصیت محوری در داستان خواهیم داشت.

فعلا بازیگر دو شخصیت اصلی مشخص شده و بزودی سایر بازیگران نیز همزمان با بازنویسی نهایی بخش‌های باقیمانده، انتخاب خواهند شد. فیلمنامه سریال «یکتا» به قلم آزیتا ایرایی و علی دادرس نوشته شده و کارگردانی آن به‌عهده شهرام شاه‌حسینی است که پیش از این «همه چیز آنجاست» به کارگردانی او از شبکه سه پخش و مورد استقبال مخاطبان واقع شد.

مفید درباره زمان پخش این سریال توضیح داد: تا اوایل پاییز تصویربرداری و تدوین همزمان سریال به انجام خواهد رسید و به نظر می‌رسید «یکتا» از جمله سریال‌های پاییزی تلویزیون باشد، اما زمان مشخصی برای پخش سریال به ما اعلام نشده است.

روایتی تازه از فروپاشی یک تفکر

روح الله سهرابی، کارگردان سریال «آرام می‌گیریم» معتقد است که این سریال بیش از هر چیز نقش بی‌بدیل یک قوه خردمند و دلسوز در نجات یک خانواده و در نهایت جامعه را نمایش می‌دهد.

وی در این باره توضیح داد: «آرام می‌گیریم» از هم گسیختگی و فروپاشی یک تفکر و سپس یک خانواده را به تصویر می‌کشد و البته تلاش دارد راه‌های جلوگیری از این اتفاق تلخ و نامبارک را در قالب قصه‌ای کاملا به روز و تازه به نمایش بگذارد.