راهکارهای گسترش عدالت آموزشی درکشور از مسائلی است که با تفسیرها و اقدامات متفاوتی در فضای برنامه ریزی کشور روبه‌رو شده است و حتی واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با عناوین مختلف در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته است. 

اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید: دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل‌ تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان‌ گسترش دهد. 

در این راستا، ثریا با طراحی جدید امشب 22 اردیبهشت از ساعت 23:15 در بخش اصلی با حضور دکتر »محمدصادق کوشکی»، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و در بخش گفتگو با حضور» اسفندیار چاربند» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، »روح الله اکبری» دانش آموز برگزیده، »مهدی بهرامی» معلم مناطق محروم و»مسعود حسنلو» از مبتکرین طرح نردبام در حوزه آموزش به آسیب شناسی واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی می پردازد. 

همچنین در بخش پیگیری برنامه،آیت الله »علی معلمی»، امام جمعه قائمشهر میهمان تلفنی برنامه خواهد بود تا مسائل مربوط به نساجی مازندران پیگیری شود.

ثریا با شعار دیدبانی برای پیشرفت ایران به تهیه کنندگی محسن مقصودی، امشب بعد از سریال شبانگاهی به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.