مرتضی آخوندی مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه  گفت: در گذشته همه افراد می‌توانستند کتاب چاپ کنند؛ اما در جمهوری اسلامی قرار شد وزارت ارشاد در جریان نشر نظارت داشته باشد. به همین خاطر تا آماده شدن آیین نامه و برنامه‌ها از دهه 70 همه موظف به دریافت مجوز شدند.
  
وی ادامه داد: انتشارات «دارالکتب اسلامیه» هم اولین مجوز را دریافت کرد. ما بیشتر در زمینه نشر کتاب مذهبی فعالیت داریم که می‌توانم از آن میان به کتب تفسیر قرآن، متون اصیل اسلامی، احادیث و... اشاره کنم.
  
آخوندی در خصوص نمایشگاه و لزوم مطالعه عنوان کرد: من از اولین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این رویداد فرهنگی حضور دارم. طبیعی است که هر سال تغییراتی داشته است. همچنین هر فردی که مطالعه نکند، این فرصت را از داده است؛ چرا که عمر تنها چیزی است که بازیافت ندارد و زمان را نمی‌توانیم دوباره به دست بیاوریم. به خصوص برای جوانان که بهترین وقت برای آنها همین  دوره سنی است.
  
وی ادامه داد: در مرکز تهران، به این وسعت مکان تخصصی برای نمایشگاه کتاب نمی‌توان آماده کرد. شاید هم یک مقدار دیر این مکان برای علاقه‌مندان ساخته شد. با این حال، مشکلاتی برای بازدیدکنندگان و ناشران در شهر آفتاب وجود دارد که البته طبیعی است.