مهدی فارسی کارگردان مستند «خاطرات خانه متروک»  در خصوص آخرین وضعیت این اثر جهت اکران گفت: نسخه این اثر نسبت به جشنواره حدود پنج دقیقه بلندتر خواهد شد. البته این همان مدت زمانی است که به خاطر جشنواره کوتاه کرده بودیم که مجدداً به جهت پخش در قالب سه قسمت 30 دقیقه‌ای برای تلویزیون برگشت داده می‌شود. 

وی افزود: پنج دقیقه‌ای که به «خاطرات خانه متروک» بر می‌گردد مربوط به جنگ جهانی خارج از مرزهای ایران است که بسیاری از متخصصان تاریخ در زمینه‌های مختلف به نقطه مشترک مبنی بر خلأ این بخش در فیلم رسیدند و ما با بررسی، این نقد را وارد دانستیم و تصمیم بر برگرداندن مجدد آن گرفتیم. 

وی در مورد جدیدترین فعالیت خود اظهار داشت: حوزه هنری تمایل دارد سریال «پهلوی اول» را در قالب مستند تلویزیونی کار کنیم، البته در این مجموعه به نکته مهمی که روی آن تاکید نشده یعنی شخصیت رضا شاه و قبل از تولد و چند سال بعد از مرگ وی پرداخته می‌شود. 

این کارگردان اضافه کرد: سعدوندیان در حوزه هنری تصمیم دارد برعکس دیگر فیلم‌ها که به بخش سیاسی زندگی رضاشاه پرداخته‌اند، به قسمت فرهنگی، اجتماعی و تاریخی این شخصیت بپردازد، البته نگاه بسیار کمرنگ به کارهای سیاسی او نیز داریم.