جواد افشار کارگردان مجموعه تلویزیونی «برادر» درباره تولید و ساختار این سریال مناسبتی گفت: کماکان مشغول تصویربرداری قسمت‌های مختلف هستیم و دو نقش اصلی دیگر مانده تا بازیگران جدیدی اضافه کنیم.

 
وی ادامه داد: باید بگویم که 30 درصد از تصویربرداری انجام شده و تا قبل از ماه مبارک رمضان بخش عمده‌ای از سکانس‌ها را ضبط خواهیم کرد.
 
افشار با بیان آنکه هر کاری رویکرد و موقعیت خاص خودش را دارد، در خصوص قیاس سریال «برادر» با مجموعه تلویزیونی «کیمیا» اظهار داشت: به هیچ وجه نمی‌شود هر کاری را با تولیدات جدید مقایسه کرد، بلکه هرکدامشان جداگانه داستان و خط فکری جدا دارند. سریال «برادر» به هیچ وجه قابل قیاس با «کیمیا» نیست، ولی سعی می‌کنم از تجربیات قبلی برای ساخت این مجموعه استفاده کنم.
 
وی پیرامون انتخاب بازیگران «کیمیا» برای ساخت مجموعه مناسبتی «برادر» عنوان کرد: خیلی دوست داشتم که از گروه کاری «کیمیا» و بچه‌های بازیگر در این مجموعه استفاده کنم، اما به دلایلی نشد و یا نقشی برای آنها نبود و اگر نه به حتم برای ایفای نقش به «برادر» دعوتشان می‌کردم.
 
افشار کارگردان مجموعه تلویزیونی «مادرانه» در ادامه گفتگو خود درباره اتفاقات این روزهای پشت صحنه سریال «برادر» توضیح داد: در حال حاضر در شهرک چشمه و لوکیشن‌های داخلی و خارجی خانه حاج کاظم اغلب بازیگران اصلی جلوی دوربین می‌روند و همزمان صداگذاری، تدوین، موسیقی و حتی کارهای تیتراژ هم نیز انجام می‌شود و فکر می‌کنم که تا روزهای نزدیک عید فطر تصویربرداری ادامه دارد.
 
کارگردان مجموعه تلویزیونی «برادر» به یکی از لوکیشن‌های خود اشاره کرد و گفت: با توجه به تعدد لوکیشن‌هایی که داریم و شغل حاج کاظم و محوریت این مجموعه تلویزیونی، سفری به شمال کشور و شالیزار‌های برنج خواهیم داشت که البته همچنان قطعی نشده و به روند کار بستگی دارد.