نیوشا ضیغمی بازیگر سینما در خصوص علت همکاری با فیلم سینمایی «ثبت با سند برابر است» ؛ گفت: من با مجتبی متولی تهیه‌کننده این اثر که به نحوی از پیشکسوتان تولید در سینمای ایران هستند، رابطه کاری بسیار خوبی دارم. از طرفی فیلمنامه خوب و گروه حرفه‌ای پشت صحنه این اثر قرار دارند. همه این عوامل باعث شد، همکاری من با این فیلم شکل بگیرد.
 
وی در مورد آخرین وضعیت «ثبت با سند برابر است» عنوان کرد: احتمالاً فیلمبرداری آن تا پایان همین ماه تمام شود. تدوین آن به صورت همزمان نیست اما تا جایی که مطلعم گروه فنی بزودی کار خود را آغاز خواهند کرد.
 
این بازیگر درباره حضور فیلم «ثبت با سند برابر است» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر کارهای پس از تولید تمام شود، تابستان 95 این فیلم اکران شود و در جشنواره حضور نخواهد داشت.
 
بازیگر «پرتقال خونی» در خصوص قصه فیلم بیان کرد: یک طنز اجتماعی و بامزه است. طنزی است که لایه‌های انتقادی از جامعه امروز را در خود دارد و به نظرم فیلمی دیدنی خواهد بود.
 
ضیغمی در خصوص افق دید و برآورده شدن برنامه‌هایی که در بازیگری در نظر داشته اظهار داشت: واقعیت اینجاست که سینما مقوله پیچیده‌ای است و در سینمای ایران نمی‌توان در حد زیادی آرمان‌گرایانه به آن چیزی که هدفتان است، برسید. چون بخشی از آن به سیاست‌های زمانه‌ای که شما حضور دارید، بستگی دارد. به هر حال ورود کاری من، هشت سال با سیاست‌گذاری دولت قبلی رقم خورد که سینما را تا حدودی ضعیف کرد و این موضوع روی روند حرفه‌ای‌ام تأثیر گذاشت.
 
وی افزود: شروع خوبی داشتم و 8 فیلم بازی کرده بودم. بدون اینکه فیلم اکران نشده داشته باشم؛ اما کار به جایی رسید که در دولت قبلی برخی از فیلم‌های خوبی که در آن نقش‌آفرینی کردم توقیف شود و در واقع مجبور شدم، بعد از آن کارهایی انجام بدهم که زحماتم دیده شود. اگر این اتفاقات رخ نمی داد، شاید مسیر کاری من شکل دیگری به خود می‌گرفت.
 
این بازیگر ادامه داد: در کل هر کاری که انجام دادم، بنا به تجربه و درایت و جهان‌بینی زمان خود بود و الآن پشیمان و ناراحت نیستم. به هر حال اتفاقی افتاد که شاید برای بسیاری از سینماگران در راستای پیشبرد اهدافشان و رسیدن به نقطه مطلوب رخ بدهد. مسیری که کار ما را طولانی‌تر می‌کند.
 
ضیغمی تصریح کرد: تأکید می‌کنم در جا زدن سینما در دولت قبلی و اثرات منفی آن، تنها راجع به من و سینما نبود. اگر شما به کلیت کشور نگاه کنید، می‌بینید در امور بین‌الملل، اقتصادی، فرهنگی و ... یک سکون و عقب‌گرد داشتیم.
 
این بازیگر خاطرنشان کرد: اما من با تمام وجود خوشحالم که بعد از آن  عقب‌رفت اتفاقات دیگری افتاد و آن انتخابات این دوره بود. مردم با رأی دادنشان حرف‌های فراوانی زدند. حرف‌هایی که ما را از آن سکون جدا کرد و حتی یک پله به جلو راند. امروز با سیاست‌گذاری‌هایی که رئیس‌جمهور، دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی، افق روشنی خواهیم دید و بازتابش را بدون شک در فرهنگ ما خواهد گذاشت.
 
ضیغمی تصریح کرد: انتخابات جدید باعث انگیزه بین فیلمسازانی شد که هشت سال فیلم نساختند. حضور فیلمسازانی از این جنس به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، نشانه خوبی برای سینماست. امیدوارم که روز به روز فضای بهتری در جهت پیشبرد اهداف مثبت سینمایی فراهم شود.