برخی از این مجموعه ها از هفته گذشته این استقبال را آغاز کرده‌اند. از جمله نگارخانه شهر کتاب فرشته که مدتی است نمایشگاهی با عنوان اولین فروش سالانه نقاشی و مجسمه را برپا کرده است.
 
این نمایشگاه تا 27 اسفند برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.

 
گالری امکان
 
این نگارخانه از 21 اسفند نمایشگاه جدیدی را برگزار می کند.

در این نمایشگاه آثاری ار لیلی متین دفتری به نمایش گذاشته می شود که برای بازدید از آن می توانید تا 16 فروردین به این گالری به نشانی میدان هفت‌تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 مراجعه کنید.

در متنی در خصوص این نگارخانه و هدف تاسیس آن ذکر شده: امکان فضایی است برای نمایش آثار هنری، فضایی که به مدیوم خاصی محدود نیست اما تلاش می­ کند خود را در متنی تعریف کند که به مرور از دل مجموعه فعالیت‌­هایش آشکار خواهد شد.
 

نگارخانه باسمه
 
نمایشگاهی در قالب نقاشی و مجسمه در گالری باسمه از جمعه 21 اسفند برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری از  محمد احصایی، ناصر اویسی، محمد تاتاری، ژازه تباتبایی، پرویز تناولی، جواد حمیدی، حسینعلی ذابحی، بهمن رضایی، علی اکبر صنعتی، مسعود عربشاهی، سیاوش کسرایی، فریده لاشایی، مرتضی ممیز، سیراک ملکونیان،منوچھر نیازی و محسن وزیری مقدم به نمایش گذاشته می‌شود؛ آثاری که توسط فریدون فربود انتخاب و گردآوری شده اند.

تا 28 اسفند می توانید برای بازدید از این مجموعه اقدام کنید.
 

خانه هنرمندان ایران
 
این خانه از 18 اسفند سه نمایشگاه در قالب طراحی پارچه، نقاشی و عکس از سایه پارسایی، محمدصادق دهقانی و هنگامه اسدی و نوید سلطانی برگزار کرده است.
 
برای بازدید از این مجموعه ها می توانید تا 26 اسفند به این خانه مراجعه کنید.
 
این نمایشگاه ها با عناوین آنا، ماجرای نبودنت و نقاشی های سایه پارسایی در نگارخانه های میرمیران، نامی و زمستان  برگزار شده اند.
 
 
شاهنامه روایت ماندگار
 
این عنوان نمایشگاه گروهی است که در گالری پروژه های آران برگزار می شود.
 
در خصوص این نمایشگاه که تا 27 اسفند برقرار است این طور قید شده است: نمایشگاه براساس پژوهش خانم اکرم احمدی توانا، شکل گرفته و کاتالوگ نمایشگاه با مقدمه خانم دکتر فیروزه ملویل،رئیس مرکز شاهنامه برای تحقیقات فارسی، کالج پمبوروک، کمبریج، به عموم عرضه می شود.
 
هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه عرضه خواهد شد: 
 
عربعلی شروه- نیکزاد نجومی - مهدی حسینی - گیزلا وارگا سینایی - فریدون آو - مرضیه قره داغی -فرح اصولی - ترانه صادقیان - شیرین نشاط - جمشید حقیقت شناس - سعید روانبخش - رضا هدایت - بهنام کامرانی- یاسمین سینایی - علیرضا جدی - سیامک فیلی زاده -امیرحسین بیانی - علا ابتکار - آرتمیس شهبازی - علی رضا فانی - مهسا خیرخواه - آیلین بهمنی پور
 
از حدود دویست سال پس از سرایش آن همواره فراتر از یک اثر ادبی مورد توجه هنرمندان تجسمی بوده، در دورة معاصر نیز همچنان به عنوان موضوع آفرینش هنر قرار دارد. دلایل و انگیزه های هنرمندان برای انتخاب این سوژه و همین طور نحوة پرداختن به آن با توجه به شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی متفاوت بوده است. دو رویکرد اصلیِ تأکید بر تاریخ ایران باستان و یا تاریخ ایران اسلامی، در فهم مواجهه حکومتها با این موضوع مسئلة مهمی است.طی قرون متمادی، هنرمندان ایران با بهره گیری از اسطوره شناسی و شعر به طرح دنیائی شگرف پرداخته اند که به آرمان های زیبائی، حقیقت و کمال وفادار بوده است. دنیائی که پاسخی برای جبران سرخوردگی، خشونت و آشوب که به نظرهمیشه بخشی از روزمرگی زندگی ایرانی بوده. هنرمندان پناهگاهی برای تسلی بخشی، لذت و روشنگری بینندگانشان ساخته اند. آنان میراث پارسی را گرامی داشته اند، زندگی ایرانیان را غنی ساخته و الهام بخش آنان برای تلاش در بهتر شدن بوده اند.
 
 
گالری محسن
 
نگارخانه محسن نیز نمایشگاهی از آریا تابنده پور را برگزار کرده است.
 
این نمایشگاه تا 26 اسفند در این گالری به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی برقرار و پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.
 

گذشته ممکن
 
گالری محسن همکف هم نمایشگاهی در قالب نقاشی را از کیمن مه آبادی برپا کرده است.
 
این نمایشگاه تا 26 اسفند برپا خواهد بود.
 
 
گالری هور
 
نگارخانه هور نمایشگاهی از محمد مهدی انوشفر را برگزار کرده است.
 
در این نمایشگاه آثار سرامیکی از این هنرمند در معرض دید عموم قرار داده شده است.
 
برای بازدید از این مجموعه می توانید تا 26 اسفند به گالری مذکور مراجعه کنید.
 
همچنین در خصوص این نمایشگاه اینطور نوشته شده است: یادداشتی بر نمایشی که باهم، هم خوانی ندارند.
 
می توانی به جای آب برای ساخت گِل از گلاب استفاده کنی، گِلی معطر، عطراگین و با آن رویایت را بسازی، می توانی به هنگام ساخت گِل با بیل ضربه ای به موش مادر مرده ره گذر بزنی و جسدش را به همراه خاک و آب، گِل کنی و با همین گِل رویایت را بسازی.
 
می توانی وضو بگیری و دعا کنی، با روح و جسمی پاک به پیشواز رویایت بروی و آن را بسازی، می توانی همه‌ اینها را کنار بگذاری و رویایی بسازی با هدف فروختن آن به یک مجموعه دار، ولی آیا می توانی رویایی بسازی برای انسان و بیننده ای که به محض دیدن اثرت فریاد کند! آی عشق، آی یگانه، تا بحال کجا بودی؟
 
 
گالری دستان
 
نمایشگاهی در قالب چاپ دستی در نگارخانه گالری دستان +2  برگزار شده  است.
 
این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه چاپهای اندی وارهول تا 27 اسفند در نگارخانه مذکور قابل بازدید است.
 

نگارخانه لاله
 
این گالری که مدتی است پنجمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل از هنرمندان معاصر را برگزار کرده با اضافه کردن آثار جدیدی به نمایشگاه همچنان به کار خود ادامه می دهد.
 
 
رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری، کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، مینو اسعدی،حسینعلی ذابحی، یعقوب عمامه پیچ، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی،فرشته غازی راد، بهزاد شیشه گران، حمید پازوکی،آرمان استپانیان،ترانه صادقیان،اکبر نیکان پور، مرتضی اسدی، نیلوفر قادری نژاد، علی ندایی،رضا خدادادی،فرح ابوالقاسم،احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس، محمد قربانی، طاهره واحدی ،سیروس آقاخانی، جواد نوبهار،رضا هدایت، مجید کورنگ بهشتی،کیوان عسگری، بهنام کامرانی، مهناز پسیخانی،رضا افسری،داریوش حسینی ، کمال طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، محمد خلیلی،همایون موسوی، الهه مقدمی،ژاله اخلاقی، پرویز معزز، مظفر تقوی بلسی، مانلی منوچهری، وحید خضایی، کاوه بیکیان، مهرداد ختایی ،علی رضا آدم بکان، مرجان ثابتی، شهرام بابایی، هدی حدادی، ابراهیم علیپور، جلال الدین مشمولی، رضا تهرانی، سارا جعفری، پیمان رحیمی زاده، مائده هدایت، حسین سلطانی، سعید خضایی، فرزانه محجوبی، آناهیتا ذابحی، امیر سقراطی، فرشید داودی، لیلا هاشمی، آرزو رمضان جماعت، هانیه خزایی، عباس نسل شاملو، آیدین خان کشی پور، مانی کمار، هوفر حقیقی، عباس حسینی(عباس میرزا)، نجوا عرفانی، سمیه زارعی، محمودرضا زندپور، الیزا برزین، آرزو صفایی، امیر محمودیان، الهام فرهادی پور، آذر تیموری، سمانه احمدی، سبا گیلکی، مهدی درویشی، آرزو باغ شیخی، امیرحسین اسدی، آنالی وکیلی، صدف خدادادی، زهره حسینی و دانیال ملانوروزی از هنرمندانی اند که با آثار خود در این نمایشگاه حضور دارند.
 
این مجموعه تا 25 اسفند برقرار است.
 
 
گالری ترانه باران
 
این گالری که ید طولایی در برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی دارد تا 22 اسفند آخرین نمایشگاهش را برگزار می کند.
 
در این نمایشگاه آاثری از احمد پیله چی قزوینی به نمایش گذاشته شده است که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.
 
این ها تعدای از گالری هایی بودند که در روزهای پایانی سال همچنان فعال هستند، و همانطور که ذکر شد اغلب نگارخانه ها در هفته گذشته به استقبالل بهار رفته اند.