رسول صدرعاملی که به عنوان میهمان ویژه اختتامیه به دلیل سال‌ها فعالیت سینمایی مورد تجلیل قرار خواهد گرفت، با اشاره به برگزاری این جشنواره در اصفهان گفت: جای خرسندی است که چنین جشنواره ای به نام حسنات در اصفهان و با هدف دستگیری از افراد نیازمند و در قالب یک کار فرهنگی برگزار می شود.
 
وی مهم ترین نتیجه و نقش این جشنواره را فرهنگ سازی عنوان کرد و افزود: کاری که جشنواره حسنات می تواند در مباحث خیرخواهی و نیکوکاری در جامعه انجام دهد این است که دریچه های جدیدی از کمک به دیگران را بگشاید.
 
وی با اشاره به نقش خود در داوری بخش داستانی و فیلم های مستند این جشنواره افزود: فیلم های این بخش را بسیار مناسب ارزیابی کردم و با پایان پذیرفتن این جشنواره باید بگویم مهم حضور داشتن است و در کمک رسانی اندازه کمک و نحوه آن چندان تفاوتی ندارد.
 
صدرعاملی خاطرنشان کرد: به نظر من جشنواره موضوعی حسنات در قالبی که انتخاب کرده است بسیار می تواند مثمرثمر باشد، البته ما در همه فیلم های ایرانی رگه هایی از خیرخواهی را مشاهده می کنیم ولی نحوه مطرح شدن این خیرخواهی‌ها با اهمیت است؛ اینکه هنرمند به شکل جذاب و باورپذیر بتواند مرز باریک بین شعار و و نصحیت کردن را بشناسد و در قالب هنری خود به شکل هنرمندانه به آن بپردازد بسیار مهم است.
 
این کارگردان و فیلم‌نامه نویس به مسئولان جشنواره پیشنهاد داد: با ایجاد یک سایت دائمی برای کاربران خود و دریافت هزینه اندک نسبت به فروش فیلم های ارسالی به پنجمین دوره جشنواره حسنات در فضای مجازی اقدام کنید تا مردم با پرداخت هزینه ای اندک در طول سال از این فیلم ها بهره مند شوند.
 
گفتنی است؛ رسول صدرعاملی در عرصه‌های مختلف کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سینما فعالیت دارد و آثار او توانسته جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی از آن خود کند. وی در این دوره از جشنواره حسنات به عنوان داور بخش مستند و داستانی به داوری آثار پرداخت و همچنین در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه حسنات مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.