به گزارش پارس به نقل از مشرق،چندی پیش بود که اسکار 2016 با حرکت عجیب آکادمی اسکار در بخش اعلام نامزدهای بخش‌های مهم روبه‌‌رو شده بود، اما در میان اسامی بخش بازیگری و کارگردانی نامی از هنرمندان رنگین‌‌‌پوست به چشم نمی‌‌‌خورد و این امر موجب اعتراض برخی از هنرمندان رنگین‌‌‌پوست سرشناس هالیوود و رئیس آکادمی اسکار و تهدید آنها به تحریم مراسم اسکار شده بود. آکادمی اسکار معمولاً طی چندین سال اخیر پیوسته نام رنگین‌‌‌پوستان را در فهرست نامزدهای خود در بخش‌های متفاوت گنجانده است، اما اسکار 2016 شاهد اتفاقی است که موجب ناراحتی بسیاری از چهره‌های مطرح هالیوود شده و عملاً این روزهای سینمای امریکا را دچار تشنج و بحث کرده است. 

در حالی‌‌که تنها چند روز دیگر تا برگزاری هشتاد و هشتمین مراسم اسکار باقی مانده و از مدت‌‌ها قبل با اعلام اسامی نامزدهای این دوره از جوایز، تعدادی از چهره‌های سرشناس هالیوود دست به تحریم مراسم امسال زده‌اند، آکادمی تمام تلاش خود را می‌‌کند تا هر طور شده، با این مشکل مقابله کند. در حالی ‌که این اعتراض‌‌ها به نبود حتی یک بازیگر سیاهپوست در چهار بخش بازیگران نقش اول و مکمل جوایز اسکار طی دو سال پیاپی صورت گرفته است، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرده که امسال یک بسته هدیه ۲۳۲ هزار دلاری به نامزدهای اسکار اعطا خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این بسته هدیه اگرچه سال‌‌های قبل نیز به نامزدها تعلق می‌‌گرفته ولی ارزش بسته امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. در بسته امسال از پرواز فرست‌کلاس در توری ۱۰ روزه به تل ‌آویو و سفر ۱۵ روزه به ژاپن گرفته تا کمک هزینه ۶ هزار دلاری جراحی پلاستیک و درمان‌‌های مختلف با لیزر در بهترین مرکز لیزر و جراحی امریکا به چشم می‌‌خورد. همچنین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امسال تدابیر امنیتی را افزایش داده است. به گونه‌‌ای که از ساعت ۱۰ بعدازظهر یکشنبه آینده تا شش صبح یکم مارس خیابان‌‌های منتهی به بلوار هالیوود به صورت بسته باقی خواهند ماند. 

براساس اخبار رسانه‌ها و خبرگزاری ها، هشتاد و هشتمین مراسم اعطای جوایز اسکار نیز ۲۸ فوریه برگزار خواهد شد. با این تفاسیر قرار ندادن نام رنگین‌پوستان در فهرست نامزدهای جوایز اسکار یکی از نشانه‌های رفتار‌های نژادپرستانه اسکار امسال است و همچنین تلاش اسکار برای مقابله با این کار و اعطا بسته هدیه و خدمات دیگر نیز جای بسی تعجب دارد.