به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و یکمین دوره تجلیل از خادمان قرآن که صبح امروز 27 بهمن در تالار وحد برگزار شد، گفت: ما انسان‌ها معنای خداوند را می‌توانیم در قرآن جستجو کنیم و این کتاب مقدس هر فردی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یکی از نکات معجزه‌آسای کلام الله مجید این است که هیچ کس نمی‌تواند شبیه‌ آن را بسازد و حتی دشمنان آن نیز به فصاحت و بلاغت قرآن باور دارند.

 
جنتی ادامه داد: ما باید به قرآن توسل کنیم و به ریسمان محکم عترت تمسک جوییم و از این ثقل اکبر برای رستگاری استفاده جوئیم.
 
وی تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که امسال را سال همدلی و اتحاد میان دولت و مردم نامید و این مطلب نیز از آیات قرآن درآمده است، این عمل را باید در جامعه محقق کنیم و کلیت مجموعه ما بر آنند در مسیر انقلاب و آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) حرکت و در تقویت آموزه‌های دین تلاش کنند.
 
وزیر ارشاد افزود: قرآن و احکام اسلامی اساس همدلی و همزبانی بوده و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از اساسی‌ترین اهداف دولت جمهوری اسلامی است، همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت اهداف دولت تدبیر و امید در هفت رشته به شناخت فعالان قرآن مبادرت ورزید و با در نظر گرفتن اولویت‌های دینی و اخلاقی از میان این فعالان در این هفت حوزه سیزده خادم قرآنی را انتخاب کرد که امروز از همه آنها تجلیل شد.
 
جنتی اظهار داشت: ما وظیفه داریم از تمام ابزارهایی که در اختیارمان است از جمله فیلم، مطبوعات و هنرهای نمایشی در جهت توسعه فرهنگ قرآن تلاش کنیم و سعی کنیم با ابزار هنری در ترویج فرهنگ اسلامی به خصوص ساختن فیلم‌های فاخر سینمایی تلاش کنیم.
 
وزیر ارشاد تأکید کرد: هدف ما این نیست که در یک فیلم بازیگری سجاده‌ای پهن کند و قرآنی بخواند، ما باید در این آثار هنری فضائل اخلاقی و قرآنی را در جامعه ترویج دهیم کما اینکه در جشنواره فجر امسال این موارد اخلاقی را داشتیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد درخواست می‌کنم با همکاری سازمان سینمایی حوزه مطبوعات، نشر کتب و تمام عناصری که در اختیار این وزارتخانه است، هماهنگی های لازم را به عمل آورند تا بتوانیم فرهنگ قرآنی و مکارم اخلاقی را در جامعه ترویج دهیم.