به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از معضلات کلیه جوامع، از غرب و شرق گرفته تا شمال و جنوب، عدم شناخت درست فرهنگ استفاده از فضای مجازی است.

 
کلیه جامعه شناسان، چه داخلی و چه خارجی، بر این باورند که بیشتر معضلات جوامع، ناشی از ورود تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی بدون داشتن فرهنگ استفاده از آن است.
 
اخیرا در غرب، با معرفی شخصیتی به نام بیل، فرهنگ استفاده از فضای مجازی در حال آموزش و گسترش است. در این بسته سعی داریم  نکاتی در رابطه با فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را معرفی کنیم.
 
1. یکی از بی احترامی هایی که اکثرا کاربران، خواسته یا ناخواسته، نسبت به دوستان مجازی خود مرتکب می شوند، خواندن پیام های آن ها بدون هیچ پاسخی است. آگاه باشید که سیستم شبکه های اجتماعی به گونه ای است که طرف مقابل متوجه می شود که پیامش توسط شما خوانده شده است. بیل همان موقع که پیام دوست خود را می خواند، بلافاصله آن را جواب می دهد و نمی گذارد که 6 ساعت بین خواندن پیام و پاسخ آن فاصله بیوفتد.
 
 
لطفا با کلاس ها وارد شوند!
 
2. زمانی که به یک مکان تفریحی می روید، به خصوص با دوستانتان، لزومی ندارد که مدام از اطرافتان عکس و ودئو بگیرید. این امر نه تنها شما را از لذت آن تفریح محروم می سازد، بلکه ممکن است همراهانتان را آزرده خاطر سازد.
بیل وقتی به کنسرت می رود به جای اینکه مدام با گوشی هوشمند خود از اطرافش ویدئو و عکس بگیرد، سعی می کند از لحظه هایش لذت ببرد. بیل باهوش است مثل او باشید.
 
لطفا با کلاس ها وارد شوند!
 
3. نمایش برند گوشی، ماشین و وسایل شما برای دیگران هیچ جذابیتی ندارد و عملی "بی کلاس" محسوب می شود. سید، آیفون دارد ولی هرگز در آینه دستشویی و حمام از خود سلفی نمی گیرد که لگوی گوشی خود را به رخ بکشد. 
لطفا با کلاس ها وارد شوند!
 
4. یکی از موضوعاتی که دیگران را آزرده خاطر می سازد، پیشنهاد بازی های فیس بوکی به آن هاست. بیل از بازی کردن در فیس بوک لذت می برد ولی هیچ گاه پیشنهاد این بازی را برای کسانی که می داند اهل بازی نیستند، ارسال نمی کند. 
 
لطفا با کلاس ها وارد شوند!
 
5. هرگز شماره تلفن، آدرس ایمیل و آی دی دیگران را بدون اجازه در اختیار دیگران قرار ندهید، حتی اگر پیش خودتون فکر می کنید طرف مقابل ناراحت نمی شود. شما با اجازه گرفتن هم ب خود و هم دیگران احترام می گذارید و امانت داری خود را ثابت می کنید.