به گزارش پارس به نقل از مهر، یورونیوز علام کرد:چهار موج حمله مرگبار بیگانه ها کره زمین را ویران کرده است. در این فضای وحشت و ناامنی، کسی سولیوان دختر جوان باید برادرش را نجات دهد. در حالی که او برای شروع «موج پنجم» آماده می شود مرد جوانی به نام اوان به کمک او می آید. این شروع ماجراهای فیلم آخرالزمانی «موج پنجم» است که پس از بی اعتمادی و خیانت، سرانجام به موفقیت در برابر همه ناملایمات منجر می شود.

کلوئی گریس مورتس، بازیگر فیلم با اشاره به مضمون فمینیستی آن می گوید: چیزی که شخصیت فیلم را از زاویه دید یک زن جوان جالب کرده و دلیل تمایل من به بازی در آن بود این است که او زن خارق العاده ای نیست. از میان مردم معمولی برگزیده شده تا وظیفه سخت و پرمسئولیتی را انجام دهد. یک دختر نوجوان معمولی، نه خیلی باهوش و نه خیلی ورزشکار است. ولی ویژگی برجسته اش شجاعت انسانی و انگیزه او برای مبارزه و پیروز شدن است.

نیک رابینسون، بازیگر ۲۰ ساله آمریکایی در این فیلم در نقش سرباز با بیگانه ها می جنگد. او درباره صحنه های خشونت کودکان و نوجوانان که در فیلم به تصویر کشیده شده می گوید: فیلم با موضوع برخورد احتیاط آمیز داشته ولی کتاب آن واقع‌گرایانه است و به پیامدهای تجاوز نظامی روی کودکان می پردازد. این زمانی است که کودکان باید وظیفه بزرگترها را به عهده بگیرند. همه ما در جریان ساختن فیلم نسبت به این موضوع هشیار بودیم.