به گزارش پارس به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان،«زی‌زی گولو» برای نخستین بار در قاب جادویی تلویزیون ظاهر شد و کودکان دهه شصت را با شیرینی داستان به سمت هنجارهای اجتماعی رهنمون کرد. کسی فکر نمی‌کرد که این عروسک دوست‌داشتنی در دهه 90 گام به وادی کتاب بگذارد و با احیای دوباره خودش، خاطراتی را در ذهن ما زنده کند که زمینه ساز رشد اجتماعی کودکان‌مان شود.
بنابراین گزارش امروز به بهانه انتشار خبر قرار گرفتن کتاب «قصه های تا‌ به‌ تا» روی میز کار انتشارات شکوفه امیرکبیر به سراغ مردی رفته‌ایم که با بازی در نقش آقای جمالی خاطرات زیادی را برای ما به یادگار گذاشته است.
رضا فیاضی یا همان آقای جمالی داستان‌های «زی زی گولو» ؛گفت: من خاطرات زیادی از زی زی گولو دارم.
وی ادامه داد: هر لحظه ایفای نقش در داستان‌های «زی زی گولو» برایمان خاطره‌انگیز بود و حتی از نحوه رسیدن به طرز صحبت آقای جمالی هم خاطره دارم.
این بازیگر اظهار داشت: ما در ابتدای کار تولید قصه‌های زی زی گولو، در فکر این بودیم که‌ آْقای جمالی باید چه شخصیتی داشته باشد و یک بار که با مرضیه برومند صحبت می‌کردم، ناخودآگاه توک زبانی حرف زدیم و کارگردان «قصه‌های تا به تا» هم این طرز صحبت را برای آقای جمالی مناسب دانست.
فیاضی ادامه داد: قصه‌های زی زی گولو، در مراحل اولیه خود با محوریت آقای مهندس و همسرش تولید می‌شد؛ اما بعدها جذابیت کار و عکس العمل مخاطبان این قصه‌ها نسبت به خانواده جمالی، داستان را به سمت آقای جمالی و خانواده وی برد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح شیرین‌ترین خاطره خودش از ایفای نقش در قصه‌های زی زی گولو پرداخت و گفت: ما در قصه‌های زی زی گولو قسمتی به اسم«زور» داشتیم که در این قسمت یک پسر با زورگویی زیادی همه دوستان خود را از دست داده بود و زی زی گولو می‌خواست کاری بکند که حال این پسر بهتر شود.
این بازیگر افزود: خانواده آقای جمالی هم در این قسمت قرار بود، میهمانی بدهد و در زمانی که رسیدها را در حیاط می‌بستیم، متوجه وجود یک نردبان تاشو در گوشه‌ای از حیاط شدم و از آن بالا رفتم؛ اما وقتی که به دلیل تکان‌های شدید این نردبان روی زمین افتادم، صدای زی زی گولو را شنیدم که با همان لحن خاص خودش می‌گفت «آقای جمالی مرد».
فیاضی اظهار داشت: در زمان ایفای نقش آقای جمالی بلاهای زیادی برسر من آمد.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود یادی از امیر آقای جمالی کرد و افزود: «امیر» آقای جمالی شخصیت شیرینی داشت، برخی مواقع در میان صحبت‌های خود حرف‌هایی می‌زد که من را از خنده روده بر می‌کرد.
این بازیگر که این روزها قلم به دست گرفته و کتاب هم می‌نویسد، در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هم اکنون در حال نگارش کتابی با عنوان«هومرگ» هستم که نام آن معادل اتانازی و به معنای مرگ خودخواسته است.
فیاضی ادامه داد:«هومرگ» راوی داستان زندگی خواننده جوانی است که در اوج محبوبیت دچار یک بیماری لاعلاج می‌شود و تصمیم می‌گیرد خود را در جامعه گم کند.
خاطرنشان می‌شود هم اکنون رمان«پرسه در پاریس» به قلم رضا فیاضی به دست انتشار«بوتیمار» سپرده شده است.
یادآور می‌شود که این بازیگر در گذشته کتاب‌هایی با عناوین«مردی با لاک قرمز» و«صندوقچه اسرارآمیز و قصه‌های دیگر» را روانه بازار کتاب کرده است.