به گزارش پارس به نقل از مهر، براساس متن کامل لایحه بودجه سال ۹۵ و لایحه برنامه ششم توسعه که روز یکشنبه توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، برای سازمان میراث فرهنگی برای سال آینده بودجه‌ای برابر با ۶۹۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده که از این میزان ۶۴۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال آن متعلق به سازمان میراث فرهنگی و چهل میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن نیز متعلق به پژوهشگاه میراث فرهنگی است.

برای مرکز مطالعاتی منطقه‌ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس در آسیای میانه و غربی نیز از این بودجه سهم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی و برای شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی هم سهم ۱۱ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

مجموع اعتبارات سازمان میراث فرهنگی درحالی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که مجموع اعتبارات این سازمان در سال گذشته ۴۸۳ میلیارد و ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است بنابراین امسال حدود ۲۱۷ میلیارد تومان افزایش بودجه پیشنهاد شده است.

غیر از سازمان میراث فرهنگی برای پژوهشکده هنر و معماری هم در بودجه سال آینده ۴۵۰ میلیون تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه در سال ۹۵ نیز برای تامین آماده سازی و اداره موزه ها و ابنیه تاریخی ۶۴۸ میلیارد ریال بودجه پیش‌بینی شده است.

برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز بودجه ای معادل ۳۲۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شد.

در بخش عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور نیز برای عوارض خروج مسافران هوایی هر نفر ۷۵ هزار تومان و برای عوارض خروح مسافر از راه دریایی و زمینی نیز ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده که از این میزان مبلغ  ده هزار تومان از عوارض خروجی برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی تا سقف چهارصد میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.