به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: ««هنر شفاف ‌اندیشیدن» که در اردیبهشت ۹۴ با ترجمه‌ی «عادل فردوسی‌پور»، «بهزاد توکلی» و «علی شهروز» روانه‌ی بازار کتاب شد، در ۹۹ بخش مختلف که هر کدام عنوان‌ و موضوع مجزایی دارند به بررسی استدلال‌های معیوبی می‌پردازد که منجر به تکرار اشتباهات از طرف اشخاص، حرفه‌ها و ملت‌ها می‌شود. دوبلی در این کتاب، دستورالعملی برای شادمانی ارائه نمی‌دهد، بلکه شناختی درباره‌ی چگونگی کارکرد ذهن ما ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر می‌توان گفت این کتاب اثری است درباره‌ی پیشگیری از «غمگینی خودساخته».

«رابرت چالدینی» نویسنده‌ی کتاب «تاثیر»، درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «دوبلی متدوال‌ترین ایرادهای تصمیم‌گیری ما را با فصاحت بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد چگونه می‌توان به کمک حس مثبت و آموزنده با آن‌ها مقابله کرد.»

رولف دوبلی نویسنده‌ی کتاب، متولد سال ۱۹۶۶، رمان‌نویس و کارآفرین سوئیسی است. او فارغ‌التحصیل ام‌بی‌اِی و دکترای فلسفه‌ی اقتصاد از دانشگاه سنت گالن سوئیس است. دوبلی از موسسان getAbstract، بزرگ‌ترین فراهم‌آورنده‌ی خلاصه‌ی کتاب است و عمده‌ی شهرت او به خاطر تالیف کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» است که در صدر جدول کتاب‌های پرفروش آلمان قرار گرفت. این کتاب به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده است.»

این مراسم روز دوشنبه ۲۱ دی‌ماه ساعت ۱۸ در کتاب‌فروشی نشر چشمه‌ی مرکزی به نشانی زیر پل کریم‌خان، سر میرزای شیرازی برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.