به گزارش پارس به نقل از ایسنا، «نشانی» عنوان برنامه‌ای مستند ترکیبی است که به تهیه‌کنندگی علی اهرابی‌نیا، در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه تولید شده است.

این برنامه با حضور کارشناسانی چون سید مجتبی حسینی و حجج الاسلام نظری منفرد، کازرونی و نظافت به ترتیب به مباحث "رحمت و مهربانی پیامبر اکرم و ارتباط ایشان با خویشاوندان، دوستان و زیردستان"، "تاریخ وقایع بعد از پیامبر(ص)"، "رحمت و رأفت علی بن موسی الرضا" و "سیره اجتماعی حضرت رضا (ع)" می‌پردازد.

همچنین در این برنامه با هنرمندانی چون فرهاد قائمیان، محققانی چون دکتر دولتی از استادان دانشگاه و مترجم نهج‌البلاغه و خطبه غدیر و شعرایی چون زمانیان، شفق و موید به گفت‌وگو می‌نشینیم.

قسمت آخر این برنامه جمعه، 20 آذر ماه ساعت 22:15 پخش خواهد شد. گوینده این برنامه فرخ نعمتی و راوی آن رسالت بوذری است.

همچنین برنامه‌ای 200 دقیقه‌ای با همین عنوان، شنبه 21 آذر (30 صفر) مصادف با شهادت حضرت رضا(ع) با اجرای رسالت بوذری و محمدرضا حسینیان به صورت زنده از صحن جامع رضوی از ساعت 10عزاداری بزرگ رضوی را به تصویر می‌کشد.

برنامه‌های معارفی منظومه بیداری، طریقت و سخنرانی حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عالی از اربعین حسینی آغاز و تا پایان ماه صفر (21 آذر ماه) ادامه دارد.

در برنامه «منظومه بیداری» به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) با حضور کارشناسان درباره هدف‌ها و نظام برجسته حکومتی حضرت رسول (ص) گفتگو خواهد شد.

آیت‌الله اراکی، حجت‌الاسلام صادقی، دکتر رجبی دوانی، دکتر رفیعی و دکتر سوزنچی به عنوان کارشناس درباره محورهای برنامه حضور خواهند داشت.

هفت شاخصه حکومت حضرت رسول (ص) یعنی ایمان و معنویت، فقه و عدل، علم و معرفت، صفا و اخوت، صلاح اخلاقی و رفتاری، اقتدار و عزت کار، حرکت و پیشرفت است که در برنامه درباره آن‌ها صحبت می شود.

در این برنامه که با حضور شاعران برجسته در خصوص شعر آیینی صحبت می‌ شود زیارت‌نامه پخش و معرفی کتاب هم صورت خواهد بپذیرفت.

 

برنامه «منظومه بیداری» جمعه ساعت 20 با اجرای دکتر بهزاد احمدی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.