به گزارش پارس،به نقل از فارسصدیقه اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت درباره کمپین ملی رادیو ایران گفت: بحث کتابخوانی و برنامه هایی که در این حوزه برنامه سازی مطرح می شود قطعا می تواند یکی از محورهای افزایش تفکر و سواد در جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء سواد وآگاهی و علم به توسعه کشور کمک می کند ادامه داد: افزایش این توسعه با آگاهی بهتری صورت می پذیرد. در همین راستا ما هم به عنوان مدیر رادیو سلامت از این کمپین استقبال می کنیم و فعالیت های رادیو ایران را را در رادیو سلامت گزارش کرده و از شنونده های رادیو سلامت دعوت کرده که در این کمپین شرکت کنند.

اعتماد سعید به جایگاه کتاب و مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از بحث های اصلی در بحث تفکر، افزایش آگاهی، ورزش ذهنی، ورزش فکری سرانه مطالعه در کشور است. هر کشوری که سرانه مطالعه بالاتری داشته باشد، مردمانش بهتر می توانند مسئولان کشورشان را از نظر توسعه های علمی، اجتماعی کمک کرده و راحت تر در این مسیر حرکت می کنند. بنابراین خواندن کتاب و افزایش سرانه مطالعه یکی از محورهای اصلی فعالیت دولتمردان ، سیاست گذاران واصحاب رسانه است.

وی در خصوص اقدامات این شبکه از این طرح ملی گفت: ما معمولا در برنامه سازی هایمان ضمن اینکه یک بحث علمی را مطرح می کنیم حتما برای مطالعه بیشتر در آن حوزه کتاب هم معرفی میکنیم که مخاطبین رادیو سلامت ضمن آشنایی با مطالب علمی اگر علاقمند هستند که آن مطلب را بهتر و عمیق تر در رابطه با آن آگاهی داشته باشند به آن کتاب مراجعه بکنند.

میر سعید تصریح کرد: در انتهای برنامه های خانواده، سلامت روان، همین طور و سلامت جسم کتاب هایی معرفی می شود. همچنین برنامه یک روز، یک کتاب برنامه مختص به معرفی کتاب و در راستای حمایت از این پویش ملی از آنتن رادیو سلامت پخش می شود که از کارشناسی اساتید دانشگاه استفاده کرده و خلاصه ای از کتاب برای مطالعه بهتر بیان می شود.