به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری مهر،نیما کرمی درباره آنچه در برنامه آنچه در برنامه «فیتیله» رخ داد و همچنین ممنوع الفعالیت شدن سید علی ضیاء نظرش را اعلام کرد.

نیما کرمی با اشاره به برنامه هایی که در حال حاضر اجرای آنها را بر عهده دارد، گفت: سری جدید «آیینه خانه» را در شبکه دو و برنامه «زنده رود» را در اصفهان دارم و قرار است برنامه ای هم با عنوان «ماجرا» داشته باشیم که هنوز در حال برنامه ریزی برای اجرای آن هستیم.

وی درباره برنامه «ماجرا» توضیح داد: در این برنامه که قرار است در شبکه دو به تولید برسد به تمام ماجراهایی که پیرامون خانواده ها وجود دارد، می پردازیم، ما سراغ مسایلی می رویم که ذهن خانواده ها را درگیر کرده است و درباره این مسایل سخن می گوییم. قرار نیست برنامه «ماجرا» چالشی و تنش زا باشد بلکه قرار است برطرف کننده تنش ها باشد.

این مجری تلویزیون اضافه کرد: به طور مثال سال گذشته از روغن پالم و مضرات آن در رسانه ها صحبت شد و این خانواده ها را نگران کرد و بعد از مدتی گفته شد که دیگر روغن پالم وجود ندارد، ما در برنامه این موضوع را بررسی می کنیم ابتدا می گوییم روغن پالم چیست و چگونه وارد مواد غذایی شد و بعد اینکه به چه نتیجه ای رسید و به این ترتیب خانواده ها را از نگرانی درمی آوریم.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه «فیتیله» و اتفاقات مرتبط با آن اشاره کرد و گفت: شکی نیست که آنچه در این برنامه رخ داد یک اشتباه بود که البته سهوا اتفاق افتاد. انسان ها ممکن است در لحظه کاری کنند که عواقب آن را متوجه نیستند، این اتفاق ممکن است برای یک گروه حرفه ای مثل «فیتیله» و مدیر حرفه گروه کودک و نوجوان شبکه دو هم رخ دهد.

مجری برنامه «صبحی دیگر» با اشاره به اینکه جامعه امروز به آرامش بیشتری نیاز دارد، بیان کرد: رسانه ملی هم همیشه بر وفاق ملی تاکید کرده است و اگر کسی در موقعیتی، اشتباهی را مرتکب می شود باید با سعه صدر از کنار آن عبور کنیم و اطمینان دارم که ترک زبان های کشور ما هم همین نگاه را دارند.

وی در واکنش به اینکه گاهی گفته می شود مردم ظرفیت بالایی در شوخی ندارند، تصریح کرد: این مساله یک شوخی نبود بلکه اشتباه بود و من به هموطنان ترک زبان حق می دهم که ناراحت شوند. انسان ها وقتی اشتباه می کنند باید به آن اذعان کنند و جامعه هم به تدریج آنها را ببخشد.

کرمی همچنین درباره میزان تنبیهی که برای این اشتباه در نظر گرفته شد و مدیرانی که توبیخ و برکنار شدند، اظهار کرد: این مساله در حیطه مدیریتی است و نمی توان درباره آن اظهار نظر شخصی داشت و مدیران در جایگاه خود تصمیمات درستی می گیرند.

وی با اشاره به پیامدهایی که این اتفاق در برداشت توضیح داد: این مساله نشان داد که کار در رسانه بسیار سخت است، فشار بالاست و گاهی یک اشتباه می تواند ۲۰ یا ۳۰ سال سابقه افراد را زیر سوال ببرد. الته این مساله باعث نمی شود که محافظه کار شویم و یا دست و دلمان بلرزد وگرنه از روز اول نمی بایست وارد این شغل شویم، ما در هر حال سعی کنیم کار خود را انجام دهیم و اشتباه نداشته باشیم.

جامعه باید کمی مهربان تر رفتار کند

این مجری صداوسیما در واکنش به سوالی درباره مجریانی که بعد از مدتی اجرای آنها شکلی روتین و کلیشه ای پیدا می کند، یادآور شد: این اهمیت دارد که مجری تلویزیون و یا رادیو هر روز حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد و اگر اینگونه نیست یک دلیلش این است که ما مجریان فرصتی برای به روز شدن نداریم. به طور مثال اگر امورات زندگی من به عنوان نیما کرمی با یک برنامه هفتگی دو ساعته بگذرد دیگر خود را درگیر چند برنامه در یک روز نخواهم کرد و می توانم باقی ساعات روز یا هفته خود را صرف مطالعه، تحقیق و تامل کنم تا خود را به روز کنم. بنابراین بهتر است کمی انتظارات خود را پایین بیاوریم و اجازه دهیم هر کسی تا جایی که توان دارد کار خود را انجام دهد. منظور این نیست که اصلا توقعی از آدم ها نداشته باشیم اتفاقا آدم ها هر از گاهی نیاز دارند که مرخصی بگیرند و خود را به روز کنند، خود من هم هر از گاهی مرخصی های طولانی می گیرم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره ممنوع التصویری علی ضیاء به دلیل فیلمی که بعد از بازی دربی از او منتشر شد، بیان کرد: نیاز است که ما ظرفیت خود را در جامعه بالا ببریم. این اتفاق به یک هیجان آنی و لحظه ای مربوط می شد که ممکن است همه ما در حریم خصوصی خود و یا حتی در ورزشگاه دچار آن شویم. اگرچه که مسلما علی ضیاء شخص معروفی است و باید حواس خود را بیشتر جمع کند. من نوعی هم باید در کارم دقت کنم چراکه عملکرد ما در ویترین نظرهاست. با این حال چندان اخلاقی نیست که وقتی اتفاقی رخ می دهد و یک نفر هم آن را به صورت فیلم منتشر می کند موضع گیری جامعه فوتبال باعث شود که شخص مورد نظر لطمه ببیند.

مجری برنامه «صبحی دیگر» در پایان اظهار کرد: ما باید حواسمان را در رسانه بیشتر جمع کنیم و افرادی هم که با آنها شوخی می شود باید نکاتی که گفته شد توجه کنند. از طرف دیگر اخلاق حرفه ای ایجاب می کند که رسانه ها بدانند چه سخنی را بیان می کنند، یکی از موارد دیگری که بیان شد این بود که او در یک مهمانی مختلط شرکت کرده است درحالیکه عده ای اعم از هنرمند و غیر هنرمند در یک کافی شاپ حضور داشته اند و رسانه ها از آن با عنوان یک مهمانی مختلط نام بردند. بنابراین همانقدر که ما مجری ها باید متوجه کارهای خود باشیم جامعه هم باید نسبت به مسایل کمی مهربان تر و منصفانه تر رفتار کند.