پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حجت الاسلام و المسلمین«احمد سالک» رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز، در یادداشتی اختصاصی برای «پارس» پیرامون مختصات نفوذ سیاسی دشمن در روزهای پس از اجرایی شدن برجام نوشت:

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش و پس از تصویب و اجرایی شدن برجام، در رابطه با خطر نفوذ هشدار دادند که یکی از جنبه های خطرناک آن، نفوذ سیاسی در پسابرجام می باشد.

یکی از موقعیت هایی که دشمن از گذشته تا به حال و به خصوص در روزگار پسابرجام به دنبال تحقق آن می باشد، نفوذ سیاسی در مراکز حساس تصمیم گیری کشور است.

کسانی که تصمیم سازی می کنند و کارشناسانی که نوع تفکرات لیبرالی را دنبال می کنند، زمینه فرهنگی نفوذ در میان آنها قوت بیشتری دارد. بنابر این تصمیم سازی با پایه کارشناسی صورت می پذیرد و از این جهت می بایست مراقب هر دو گزینه مطرح شده بود.

ماهیت این مراکز نیز برای دشمن تفاوت چندانی ندارد و همه مراکز مهم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... مطلوب آمریکاست و بنای ان را دارد که به هر بهانه ای در دل این مراکز راه پیدا کند.

متاسفانه تاریخ نیز گویای آن است که در سال های نه چندان دور، آمریکایی ها تا حدودی به این هدف خود نزدیک شدند و در مراکز مهم تصمیم گیری رخنه کردنید و از پس آن فجایع و هزینه هایی را برای کشور به بار آوردند که در برخی از موارد، هنوز هم در حال پرداخت آن هزینه ها می باشیم و از این جهت می بایست از تاریخ معاصر خود درس عبرت بگیریم.

این نکته ای است که همگان می بایست دقت کافی را در مورد آن به خرج دهیم و امیدواریم کارشناسان متدین ما در مقابل این نفوذ(مانند سایر نفوذها در گذشته) به خوبی ایستادگی کنند. رسانه ها نیز در خصوص آگاه سازی مردم در این زمینه نقش مهمی دارند که امیدواریم با انجام رسالت خود، تا حد ممکن مانع نفوذ سیاسی دشمن شوند.

از سوی دیگر بدون شک یکی از مظاهر تجلی نفوذ سیاسی دشمن در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی، مجلس شورای اسلامی است که برخی تحلیل ها می گوید پاشنه آشیل مجلس بعدی، سازش با غرب است. اگر تحقق این حادثه نیاز مبرمی به یک بستر سازی وجود دارد و برجام یکی از بسترهای نفوذ را برای جامعه فراهم می اورد. اگر به هر ترتیبی، این جایگاه مهم با تزلزلی روبرو شود، می تواند اقدامات مهمی برای بسترسازی نفوذ سیاسی دشمن فراهم آورد و از این جهت حفظ این سنگر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

برای نمونه جک استروا وارد ایران می شود و در استان مختلف ایران سفر می کند. بدین ترتیب در مرحله نخست ساده سازی، پس از ان روان سازی و در مرحله پایانی، همه امور را عادی سازی می کنند. پس از مدتی نیز امکان دارد که بگویند آقای جان کری هم قصد ورود به ایران را دارد و با مراقبت کامل او را در ایران می چرخانیم و تا مشکلی پیش نیاید.

بدین ترتیب افراد ناشایست یکی پس از دیگری وارد شده و با آماده کردن افکار عمومی، زمینه فرهنگی و اجتماعی نفوذ سیاسی را فراهم می آورند. این جریان، مراکز جدی تصمیم گیری در کشور را هدف قرار داده است که مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین آن مراکز می باشد.

در کنار دو مورد ذکر شده(مراکز مهم تصمیم گیری و کارشناسان حاضر در این مراکز)، موضع دیگری که خطر نفوذ سیاسی آن را تهدید می کند، پنهان شدن عده ای نفوذی پشت سر اشخاص و شخصیت های مهم کشور است.

امروز هستند کسانی که خود را طلبکار انقلاب اسلامی می دانند که خود را پشت سر شخصیت های مهم پنهان می کنند و آنها را سپر بلا قرار می دهند تا اهداف خود را به اجرا درآورند.

نمونه مهدی هاشمی در سال های نخستین چیات جمهوری اسلامی ایران که توانست به بالاترین سطوح کشور نفوذ کند، از جمله تجربه های تلخ در همین زمینه است که همیشه باید به عنوان سرلوحه کار ما قرار گیرد.

همه شخصیت های مهم در کشور باید این حساسیت را به خرج دهند که کسی با پنهان شدن پشت سر آنها برای نظام اسلامی هزینه تراشی نکند و به اسم این شخصیت های بزرگ تمام نشود چرا که چشم بسیاری از مردم عادی به آنهاست و اگر اتفاقی در این زمینه رخ دهد، متقاعد کردن مردم کار راحتی نیست.