به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر عبدالنبی هاشمی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره استاد فقید دانشکده نفت آبادان مرحوم عزیزاله بهپور سخن می‌گفت،افزود:این اتفاق بزرگ برای بار دوم در دانشگاه صنعت نفت رخ می‌دهد چون کمتر دانشگاهی در کشور وجود دارد که دو بار مراسم تدفین شهدای گمنام را میزبانی کرده باشد. حدود سه سال پیش نیز پیکرهای دو شهید گمنام در دانشکده نفت اهواز تدفین و این اتفاق به خاطره‌ای ماندگار تبدیل شد.

هاشمی با یادآوری این‌که دانشکده نفت آبادان به‌عنوان خط مقدم جبهه، چندین سال زیر شلیک توپ و خمپاره بوده است، گفت: در جای جای این دانشکده که اکنون با آرامش در آن نماز می‌خوانیم، درس می‌خوانیم، کار می‌کنیم و از همه مهم‌تر کسب علم می‌کنیم، خون شهدا ریخته شده است و اگر در طول شبانه‌روز در دانشکده نفت آبادان باوضو باشیم، اغراق نکرده‌ایم.

وی همچنین به نکته جالبی در خصوص زمان تدفین شهدا در دانشکده نفت آبادان اشاره و اظهارکرد: 29 آذرماه علاوه بر سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، مقارن با سالروز شهادت وزیر شهید نفت، شهید محمدجواد تندگویان نیز هست که با گرامیداشت هر ساله سالگرد تدفین دو شهید گمنام، یاد و خاطره شهید تندگویان نیز زنده خواهد ماند. تقارن زمانی دیگر این‌که مراسم تدفین شهدای گمنام دانشکده نفت اهواز نیز در 28 آذرماه برگزار شد و با برگزاری مراسم 29 آذر در آبادان، هر ساله این دو روز متوالی یاد و خاطره شهدای گمنام را در دانشگاه صنعت نفت تداعی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان این‌که محل تدفین شهدا به‌عنوان زیارتگاهی مبارک خواهد بود، ادامه داد:قطعا این یادواره شهدا باعث ایجاد فضای معنوی برای کل مجموعه دانشگاه خواهد شد.از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعت نفت می‌خواهم که تمامی تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم درخور و شأن منزلت شهدا انجام دهند.

هاشمی با تأکید بر این‌که هیچ چیز نباید مراسم تدفین شهدا را تحت تأثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: باید تمام فکر و ذکر خود را بر این امر قرار دهیم که میزبان خوبی برای شهدا باشیم. البته شهدا میزبان واقعی و صاحبخانه دانشکده نفت آبادان هستند؛ همه مجموعه دانشگاه باید برنامه‌های‌شان را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که این مراسم به معنای واقعی کلمه مثال‌زدنی و به بهترین شکل برگزار شود.

وی افزود: لازم است همه با خلوص نیت و از صمیم قلب برای برگزاری این مراسم با شکوه یاری رسانند و این مراسم را برای مصلحت‌های جناحی، فردی، مکانی و زمانی قرار ندهند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت از شهدا به‌عنوان فرزندان امام خمینی (ره) یاد کرد و تکریم شهدا را به‌عنوان بندگان صالح خداوند، یک وظیفه معنوی دانست و گفت: شهدا برای عقیده، دین، وطن و مبارزه با استکبار جهانی از همه چیز خود گذشتند.

هاشمی با بیان این‌که مبارزه با استکبار تنها مربوط به اوایل انقلاب نیست بلکه همواره در حال مبارزه با استکبار هستیم و باید با شهدا پیمان ببندیم که ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم، تأکید کرد: باید به خواسته شهدا که همانا ادامه راه امام، رهبری، حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام و جنگ با استکبار در هر زمان و مکان (کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا) است، پایبند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مراسم، ستادی با عضویت و همکاری مجموعه‌های مختلف دانشگاه به‌ویژه تشکل‌های اسلامی دانشگاهی تشکیل خواهد شد.