به گزارش از پارس به نقل از خبرگزاری ایسنا،دکتر سعید اسدی روز چهارشنبه 20 آبان‌ماه با حضور در نمایشگاه مطبوعات و غرفه ایسنا در گفت‌وگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا، اضافه کرد: تم اصلی جشنواره امسال توجه به ماهیت و هویت گروه‌های نمایشی است و امیدوارم در این جشنواره شاهد نتیجه همدلی و همگرایی گروه‌ها باشیم.

اسدی در ادامه درباره وضعیت بودجه این دوره از جشنواره توضیح داد: در این مدت با همتی که بچه‌ها داشته‌اند، امور را پیش برده‌ایم اما مثل همیشه بزرگترین چالش ما این است که بودجه به موقع برسد تا بتوانیم جشنواره را بهتر برگزار کنیم.

وی با ارائه توضیحاتی درباره شیوه پرداخت بودجه جشنواره‌های هنری خاطرنشان کرد: معمولا روال بر این است که بخشی از بودجه پیش از برگزاری جشنواره پرداخت می‌شود و بخش دیگری از آن بعد از جشنواره. به همین دلیل همیشه این نگرانی تا پایان جشنواره وجود دارد که تمامی بودجه مورد نظر محقق شود.

دبیر جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: در حال حاضر اداره کل هنرهای نمایشی تلاش خود را برای تأمین بودجه انجام می‌دهد و ما هم در همین راستا تلاش می‌کنیم از دیگر حامیان مالی نیز کمک بگیریم. هر چند همواره یکی از مشکلات تئاتر این بوده که به خوبی نتوانسته از حمایت سایر حامیان مالی بهره‌مند شود اما امیدوارم امسال بتوانیم از امکانات غیردولتی هم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جشنواره کاملا مدون و زمان‌بندی‌ شده‌ است، افزود: تا به حال اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی نیازهای مالی ما را برآورده کرده‌اند، اما هنوز بودجه جشنواره به ما نرسیده است. البته امسال برنامه‌های جشنواره را زودتر آغاز کردیم و می‌کوشیم سریع‌تر از امکانات مالی هم بهره‌مند شویم.

این استاد دانشگاه که پیش از این در مدیریت تالار مولوی نشان داده که توجه خاصی به قشر دانشجو دارد درباره حضور دانشجویان در این دوره از جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: بخش نسل نو جشنواره بیشتر شاهد دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیل شدگان تئاتر تعریف شده ضمن اینکه دانشجویان می‌توانند در بخش مرور هم حضور داشته باشند.

اسدی اضافه کرد: در نهایت هشت کار برگزیده به بخش نسل نو راه پیدا می‌کند که بیشتر آن‌ها آثار دانشجویان خواهند بود.

وی ادامه داد: امثال علاوه بر کمک هزینه‌های معمولی که به گروه‌ها اختصاص داده می‌شود، تسهیلات ویژه‌ای را برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم، ضمن اینکه تمام آثار دانشگاهی جشنواره را مورد توجه قرار می‌دهیم.

او برگزاری سمینار پژوهشی جشنواره را یکی از مهمترین رویکردهای این دوره از جشنواره در توجه کردن به دانشجویان دانست و توضیح داد: این سمینار به صورت خیلی جدی دی‌ماه برگزار می‌شود و دانشگاه تهران و پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی در برپایی آن به ما کمک می‌کنند.

اسدی اضافه کرد: بررسی و ارزیابی مقالات رسیده با استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها انجام می‌شود و این سمینار در پژوشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برپا خواهد شد.

او در ادامه اضافه کرد: امسال از دانشجویان داوطلب در بخش‌های مختلف جشنواره کمک می‌گیریم و مثل تمام دنیا فعالیت‌هایی را به آن‌ها واگذار خواهیم کرد که بیشتر به صورت امور اجرایی خواهد بود.

سعید اسدی در پایان گفت: در برآیند اجرایی کار نگاهمان به نسل جوان دانشگاهی است تا با حضور در این فعالیت‌ها به تجربه‌اندوزی بپردازند.