به گزارش از پارس به نقل از  خبرگزاری فارس، کتاب «سنگ قبر» نوشته پوریا تابان مجری اجتماعی و ورزشی شبکه دو سیما ساعت ١٧ روز بیست و سوم آبان به مناسبت هفته کتاب در سینما صحرای تهران با حضور هنرمندان تئا‌تر، سینما، تلویزیون و مردم رونمایی خواهد شد.

این کتاب که توسط نشر رهی منتشر شده است اختصاص به اظهار نظر ١۵۶ هنرمند شناخته شده کشور که همه آن‌ها در قید حیات هستند درباره ی موضوع مرگ دارد.

پوریا تابان که سابقه سال‌ها روزنامه نگاری، خبرنگاری و گویندگی رادیو و اجراهای تلویزیون را در کارنامه خود دارد در این کتاب چهار سوال را مطرح کرده است.

«نظرتون در مورد مرگ؟»، «از مرگ می‌ترسید یا نه؟»، «دوست دارید چطوری بمیرید؟» و «روی سنگ قبر خود چه خواهید نوشت؟» سوالاتی است که هنرمندان کشورمان در این کتاب یا به آن پاسخ داده‌اند و یا در موردش یادداشت نوشته‌اند.

طرح جلد این کتاب توسط محمدرضا دوست محمدی و طراحی داخلی صفحات آن توسط شایا شهوق انجام شده است. بهاره افشاری بازیگر سینما و تلوی در این کتاب مشاور هنری است.

کتاب «سنگ قبر» در حالی با حضور هنرمندان توسط نشر رهی و پوریا تابان رونمایی می شود که نگارش آن از پاییز ١٣٨۴ آغاز شده است. این کتاب به قیمت ٢۵ هزار تومن و با جلد گالینگور به بازار نشر ارائه می‌شود.

پوریا تابان با اجرای برنامه های دورخیز، نشان بر‌تر، ورزش از نگاه دو و روز از نو در شبکه دو و بازیگری در سریال شاهگوش داود میرباقری برای مخاطبانش شناخته شد.