به گزارش پارس به نقل از تسنیم«پری دریایی» فیلمی درباره شهدای غواص است که به صورت اتفاقی پایان فیلمبرداری آن با پیدا شدن اجساد مطهر 175 غواص شهید خط شکن همزمان شده است.

این فیلم هم اکنون در مرحله تدوین به سر می برد و امیر مسعود آقاباباییان کارگردانی آن را بر عهده دارد .تحقیقات پیرامون نگارش «پری دریایی» از چهار سال قبل آغاز شد تا فیلمنامه آن براساس فیلمنامه پیشین محمد رضا عرب "ازدریا" نوشته شود و سرانجام این فیلم با کسب پروانه نمایش در سال 90توانست در دی ماه 93 جلوی دوربین برود.

شرایط سخت لوکیشن ها باعث شد تا این فیلم در دو فاز فیلمبرداری شود. در فیلم «پری دریایی» امیر آقایی، پانته آ مهدی نیا، اصغر همت، شاهرخ فروتنیان و سیروس کهوری نژاد ایفای نقش می‌کند.

این فیلم که محمدرضا عرب تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد و بنیاد سینمایی فارابی در کنار عرب سرمایه گذار آن است، قصه بازمانده جنگی را روایت می‌کند که امروز به عنوان یک مدافع محیط زیست آب های خلیج فارس در حال فعالیت است.

«پری دریایی» در شش نقطه کشور از جمله خلیج فارس جزیره های قشم ،هنگام،کازرون، اصفهان، تهران و شهرک سینمایی دفاع مقدس مجموعاً در 70  لوکیشن و نزدیک به سه ماه فیلمبرداری شده است.

عوامل فیلم «پری دریایی» را به 175 غواص شهید تقدیم کرده‌اند و در این فیلم تندیسی به یاد شهدای غواص در اعماق خلیج نیلگون فارس نصب شده است.