به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رامبد جوان و حتی جناب خان شب گذشته هرچه در توان داشتند گذاشتند تا فضای برنامه را مانند دیگر برنامه‌ها به شادی و فرح نزدیک کنند، اما انگار روح بلند این مردان کمتر اجازه ابراز وجود به آنان داد به طوری که جناب خان هم را به ابراز احساسات آورد.

رامبد جوان درباره‌ی این برنامه در اینستاگرامش نوشته است: «به خاطر موضوع رأی‌گیری هیجان‌انگیز امین و ژوله مجبور شدم ساعاتی حواسم رو از موضوعی که می‌خوام بگم پرت کنم. ولی الان می‌خوام خیلی کوتاه براتون بگم: برنامه‌ای که امشب پخش شد، سخت‌ترین و عزیزترین برنامه‌ی خندوانه بود که تا الان ساختیم. سخت به خاطر مهمونای نازنینش که از یاد خیلی‌هامون رفتن یا داشتن می‌رفتند. مهمون‌هایی که نمی‌دونستم باید در کنارشون چی کار کنم که هم اونها برای دقایقی شاد بشن و هم چیزی برای ارائه داشته باشیم. دقایق فراوونی نفسم بند می‌اومد از تماشاشون و شنیدنشون. خیلی سخت بود. احساس ناتوانی و کوچیکی می‌کردم در کنارشون. و عزیز هم بودن به خاطر....!! اینا اعترافاتی بود که باید در گوشی با شما می‌کردم.»

رامبد جوان از کاربران درخواست کرده است که پُستی به غیر از برنامه شب گذشته با حضور جانبازان در صفحه‌اش نگذارند و توضیح داد: «خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم و باز هم خواهش می‌کنم توی این پست هیچ کدومتون چیزی غیر از حالتون با برنامه‌ی امشب نذاره.»

شامگاه گذشته، استودیوی برنامه «خندوانه» شاهد حضور گروهی از جانبازان اعصاب و روان بود. رامبد جوان در آغاز برنامه، شادی خندوانه را به آنان هدیه کرد. برخی از آنان که سال‌ها جان خود را مایه راحتی مردم قرار داده بودند به رغم رنجور بودن روحشان تلاش کردند در شاد کردن برنامه با رامبد جوان سهیم شوند. جُک گفتند و شعر خواندند تا مردم کشورشان را بخندانند اما خود، انگار خنده‌هایشان را در لحظه اسارت یا پشت موج انفجار توپ و خمپاره جا گذاشته بودند .

بزرگی روح آنان زمانی هویدا شد که دکتر پژمان آقایی، پزشک معالجشان اعلام کرد برخی از این مردانِ مرد، هر روز نزدیک به پنجاه قرص آرام بخش می‌خورند تا بتوانند آرام بگیرند. سخت است پس از پنج سال اسارت و بازگشت به وطن راضی شوی به خاطر خانواده‌ای که سال‌ها اسارت را برای دیدنشان روز شماری کردی، ترک کنی و کنج تنهایی را در آسایشگاه برگزینی اما یکی از مهمانان دیشب خندوانه چنین کرد. متنی را آماده کرده بود که رامبد برای یادگاری از او گرفت، می گفت موج انفجار و موج شکنجه او را دچار ضایعات اعصاب و روان کرده.

دانشجوی عمران دانشگاه شفیلد انگلیس که با شنیدن تجاوز دشمن به خاک وطنش خود را به این دیار می رساند و در صحنه نبرد دچار ضایعه می شود هم جزو این مهمانان بود. او از سال 63 تمام آمال و آرزوهای خود را در دفاع از پایان نامه ها و رساله های دکتری در زمینه عمران پشت خاکریز گذاشت و در بیمارستان مستقر شد.

شب گذشته رامبد جوان مهمان ویژه خود را فرزند شهید معرفی کرد. فرزندی که به پاس شجاعت های پدر شهیدش، عمر خود را وقف خدمت به همرزمان او کرده بود . دکتر پژمان آقایی مسئول بیمارستان میلاد شهریار بود. مکانی که این جانبازان در آن روزگار سپری می کنند. می گفت خانواده ام گله مندند که چرا بیشترین وقت فراغتم را با این جانبازان می گذرانم اما هرگز از این کار مرا منع نمی کنند . وفاداری او به آرمان های پدرش هنگام نشان دادن عکس آن شهید آشکار شد. دکتر میانسالی که حالا دو فرزند جوان دارد با دیدن عکس پدرش تاب نیاورد و گریست.

شب گذشته رامبد جوان هم اگر جزو تماشاگران بود، قطعا دلی از عزا درمی‌آرود و اینقدر تلاش نمی کرد بغض های خود را فرو بخورد. رامبد جوان بی شک دلش می خواست با مخاطبانش همراهی کند.

اوج هنر تیم خندوانه در نخستین شب هفته دفاع مقدس، سرود «وطنم ای شکوه پا برجا» با صدای سالار عقیلی بود که به طرز ماهرانه‌ای بر چهره‌های پرُ از غرور پاسداران از وطن نشست. این وطن همواره خود را مدیون آنان خواهد دانست. آنان که زخمی سربلند دورانند.

خندوانه شب گذشته اگرچه تلخ بود اما احساس شیرینی این شکلات تلخ همواره در کام مخاطبان به خوبی خواهد ماند.

برنامه «خندوانه» که این شب‌ها به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل شده، پیش از این ساعت 23 از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رفت. ساعت پخش برنامه «خندوانه» نیز با عقب کشیدن ساعت‌ها و آغاز سال تحصیلی تغییر کرد.

رامبد جوان در برنامه شامگاه گذشته 30 شهریور ماه با اشاره به تغییر ساعت‌های رسمی کشور یادآور شد:‌ از ابتدای مهرماه ساعت پخش «خندوانه» 22 و 15 دقیقه خواهد بود.

وی سپس یادآور شد: عقب کشیدن زمان پخش برنامه برای احترام به کسانی است که به مدرسه و دانشگاه می‌روند.

در برنامه شامگاه گذشته همچنین از امیرمهدی ژوله به عنوان برنده رقابت با امین حیایی نام برده شد.