به گزارش پارس به نقل از فارسپیکر 17 شهید گمنام تازه تفحص شده عصر امروز مهمان مردم شهید‌پرور شهرستان سقز شدند.

پیکر این شهدای تازه تفحص شده در شمال کردستان عراق، امروز از مرز باشماق مریوان به کشور بازگردانده شدند و پس از استقبال و بدرقه مردم مریوان ساعت 17 امروز وارد شهرستان سقز شدند.

مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز شهرستان سقز از ساعت 16 امروز یکشنبه با تجمع در میدان انقلاب بی‌صبرانه منتظر ورود شهدا بودند تا با آنان تجدید میثاق کنند.

پس از ورود پیکرهای مبارک شهدا در ساعت 17 امروز به سقز، مردم این گلگون کفنان را از میدان انقلاب تا میدان قدس تشییع و با آنان عهد بستند که همواره از خون پاکشان حراست خواهند کرد.

حضور باشکوه خانواده‌های معظم شهدا، روسای ادارات، کارمندان، طبقات مختلف مردم غیور این شهرستان در این مراسم، چشم‌گیر و قابل توجه بود.

پس از تشییع این شهدا در سقز، پیکرهای این شهیدان گران‌قدر با بدرقه مردم همیشه در صحنه شهرستان سقز رهسپار شهرستان دیواندره شدند.

فرماندار شهرستان سقز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز، از حضور گرم و حماسی مردم این شهرستان در استقبال از پیکر شهیدان تقدیر کرد.

علی‌اکبر ورمقانی با اشاره به اینکه مراسم استقبال از شهدا در گرمای هوا صورت گرفت، اما مردم بافرهنگ و مومن شهرستان سقز حضوری پررنگ در مراسم استقبال و بدرقه شهدا داشتند.

وی ادامه داد: اگر از این به بعد قرار باشد پیکرهای مبارک شهدا از این شهرستان عبور داده شوند برنامه‌های ویژه‌ای در استقبال از آنان صورت خواهد گرفت.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به اینکه شهرستان سقز 2 هزار شهید جانباز و آزاده سرفراز تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است، افزود: مردم این شهرستان همواره قدردان خون شهیدان بوده‌اند.

ورمقانی در پایان خطاب به بیگانگان یادآور شد: مردم کردستان به ویژه شهرستان سقز هم‌پای دیگر مردم ایران اسلامی از آرمان‌های گران‌قدر شهیدان حراست و حفاظت خواهند کرد.