به گزارش پارس به نقل از تسنیمآیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در دیدار با شورای قشر بسیج استان یزد، اظهار داشت: در نظام اسلامی ما، پایه حکومت براساس خدمت به مردم و هدایت مردم به اسلام و کمال انسانی گذاشته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: حکومت‌های دنیا به کمال انسان‌ها و خدایی کردن آنها هیچ توجهی ندارند و هدف از حکومت در دنیا حزب‌گرایی یا حاکمیت‌های سیاسی و اقتصادی است که در نهایت به سلطه و زورگویی تبدیل می‌شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در اسلام به اقتصاد، علم، سیاست، فرهنگ و دیگر موارد تاکید دارد، گفت: همه این موارد در اسلام به عنوان ابزاری برای حکومت داری و هدایت مردم به راه درست مورد توجه قرار گرفته‌اند.

ناصری ایمان، تفکر، عقل و یقین را چهار موضوع مهم لازم برای پیشرفت انسان دانست و گفت: برای موفقیت در هر کاری باید این چهار موضوع را با به‌کارگیری تقوا مورد استفاده قرار داد.

وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به تفکر و تعقل دستور می‌دهد و بیان کرده که جامعه متفکر و عقلانی می‌تواند انسان را به تعالی نزدیک پیدا کند، در چنین جامعه‌ای ایمان وجود دارد و بر اساس عقلانیت اقدام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این مطلب که یکی از مباحث ضروری جامعه امروز ما مسئله تحکیم بنیان خانواده است، گفت: دشمن از یک صد سال گذشته بر روی موضوع تحکیم خانواده در ایران فعالیت می‌کنند تا بتوانند آن را نابود کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: الان خودشان با مشکل نابودی تحکیم خانواده روبرو هستند و به‌دنبال راهی برای بازگشت هستند، اما می‌خواهند ایران را هم با این مشکل مواجه کنند.

ناصری با اشاره به اینکه الان این خطر وجود دارد که بنیان خانواده تا چندسال آینده در ایران به هم بپاشد، گفت: در رابطه با تحکیم بنیان خانواده یک جرات قوی نیاز است که با برنامه‌ریزی اقدام شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که علاوه بر استفاده از ظرفیت بانوان، به آنها این باور را بدهیم که تربیت فرزند و اداره خانواده مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش وی قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تصریح کرد: متاسفانه الان فرهنگ به صورتی شده که خانم‌ها کار در بیرون از منزل را برای خود فخر می‌دانند و به همیشه به دنبال به دست آوردن آن هستند.

امام جمعه یزد افزود: اگر نیروی انسانی خوب و تحکیم خانواده به صورت صحیح وجود نداشته باشد، ما نمی‌توانیم در برنامه‌ریزی‌های خود برای تعالی جامعه موفق شویم.

ناصری گفت: دشمن سعی دارد که در جامعه رخنه بیشتری پیدا کند و زندگی‌های تک فردی، ارتباط با حیوانات و بسیاری موارد دیگر را برای فروپاشی بنیان خانواده و همچنین عدم رشد جمعیتی ایران را در ایران فرهنگ‌سازی کند.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی در هر اندازه‌ای مسئولیت دارد باید به فکر تعالی افراد و جامعه اسلامی باشد، گفت: در صورتی که این روند ادامه داشته باشد و زندگی‌های تک فردی و عدم فرزند‌آوری در جامعه فرهنگ شود، در آینده ما با یک جمعیت پیر و بدون کارایی روبرو هستیم.

نماینده ولی‌فقیه اقدام در زمینه‌های مختلف از جمله سن ازدواج، اشتغال بانوان، تولید نسل را بسیار مهم دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم که کارهای ما نتیجه مناسب داشته باشد.

ناصری با اشاره به اینکه برخی افراد برای سود بیشتر، روغن‌های زیتون و گیاهی تقلبی به اسم روغن زیتون اصل به بازار ارائه می‌کنند، گفت: من به وزیر بهداشت گفتم که نظارت بر روغن‌ها را که شروع کردید، رها نکنید، چرا که بسیاری از مشکلات سلامتی که الان در جامعه ما وجود دارد به دلیل همین موادغذایی است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر مواد غذایی واقعا کم است، گفت:  یک بررسی باید انجام شود و مسائل راهبری برای مسائل در نظر گرفته و با دقت بالا نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنیم.