به گزارش پارس به نقل از تسنیمحمیدرضا کفاش ظهر امروز در جمع مسئولان امور پرورشی آموزشگاه‌های استان اصفهان اظهار داشت: در کشور ما آغاز مهر جشن بزرگ مهرگان، آئینی ملی و آغاز سال تحصیلی جدید است که  با رویش جوانه‌ها همراه است.

وی با اشاره به مصادف‌بودن آغاز مهر و هفته دفاع مقدس افزود: یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس برای تاریخ جمهوری اسلامی ایران کفایت می‌کنند و عامل بقای جامعه هستند، بنابراین نوع بیان و ارائه خاطرات این دوران برای دانش‌آموزان،امری بسیار مهم و اساسی است به‌گونه‌ای که جلوه‌ای تاثیرگذار و زیبا داشته باشد.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سومین سال فعالیت دولت تدبیر و امید آغاز شده است، بیان کرد: ما موظف هستیم در دستگاه تربیت نسبت به دولت تدبیر و امید حرفی منطقی و جوان‌پسند، بیان کنیم و نگاه مثبت را به جامعه تزریق کنیم.

وی گفت: ما باید براساس منطق و اصول نظام برای نسلی که برپایه منطق تربیت شده، صحبت کنیم و فضای مثبت‌اندیشی را در جامعه همرا ه با استمرار ترویج دهیم.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در اسفند امسال، انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، گفت: وظیفه مربیان آموزش و پرورش، تشویق دانش‌آموزان به‌حضور در تمامی عرصه‌های انتخاباتی است زیرا همانگونه که والدین روی فکر و عقاید فرزندان تاثیرگذار هستند، دانش‌آموزان هم به‌نوبه خود روی والدین تاثیر می‌گذارند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان اظهار داشت: کمک به دانش‌آموزان برای پذیرش نقش و مسئولیت‌پذیری 2 موضوع مهم در آموزش و پرورش به‌شمار می‌روند زیرا نوجوانان و جوانان از این قابلیت برخوردار هستند و می‌توانند محیط خود را سالم نگه دارند.

کفاش با اشاره به حضور گسترده مسئولان در مدارس تصریح کرد: این امر سبب پیوند بین مسئولان و مدیران منطقه می‌شود و دعوت از مسئولان در مدارس می‌تواند زمینه‌ساز یادآوری خاطرات دوران دانش‌آموزی آنها باشد.

وی خطاب به مدیران مدارس گفت: تمام مدیران باید مشارکت و ارتباطی مستمر با دبیران داشته باشند و مدرسه‌ای موفق است که صمیمیت و مهربانی را در بین دانش‌آموزان و دبیران نهادینه کند.