به گزارش پارس به نقل از حوزه، متن توصیه‌های دلسوزانه این مرجع تقلید به روحانیت شیعه در ذیل می آید.

*زشتی دنیاگرایی

روحانیت را به تقوا وپرهیزگاری دعوت کرده و آنها را به پرهیز از وسوسه های شیطانی وفریب های نفسانی فراخوانده و هشدار می‌دهم از لغزش در چاه جاه بر دین وایمان خویش بترسند. زیرا دو طایفه اند که اگر راست گردند جامعه به کمال وسعادت رهنمون خواهد شد . اگر منحرف گردند جامعه را به هلاکت وامّت را به حضیض ذلت و شقاوت می کشانند ((علما وامراء)) (12) واگر عالِمی فاسد شود، عالَمی را به تباهی می کشاند وظلمت سیاهی بر دل می نشاند وهیچ چیزی به زشتی دنیا گرائی روحانی نیست.

*فریب لبخند ریاکاران را نخورید

مبادا در شناخت دین واحکام آن بجای استدلال وبرهان وتدبر در آیات قرآن وروایات تحت تاثیر عواطف وحساسات خویش قرارگیرند . ملاکهای شخصی وبرداشتهای فکری و فردی جایگزین برهان عقلی وبنیادهای اصولی ومعیارهای فقهی قرار گیرد. زیرا عالمان دین مسئولیت سنگین وبار امانت رسالت را بر دوش گرفته اند ومشعل فروزان فقه وفقاهت گشته اند، مبادا فریب لبخند ریاکاران وبرای رضایت دل بیماردلان وگفتار شیرین آنان وجلب محبّت ساده لوحان وخواست هوای نفس آنان ، حکم شرعی وفتوای فقهی داده شود.

*یار و همدم مومنان باشید

 روحانیت باید با اقتدا وتأسی به شیوة پیامبران واخلاق امامان وصالحان بهترین وارزنده ترین الگو واسوه در کردار و رفتار خویش باشند زیرا بهترین الگوها وعالی ترین اسوه ها وزیبنده ترین نمونه های وزیباترین فضیلت ها وکرامتها ، پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) و پیشوایان معصوم (علیهم السلام) می باشند که مؤمنان را ـ گرچه از دید برخی مردم ضعیف وبی مقدار هستند ـ عزت و احترامشان بخشیدند. و در برابر آنها تواضع فروتنی داشتند و آنها را توصیه می کردند و هرگز کوتاهی و بی حرمتی به آنها را نمی بخشیدند.

*با کردار و گفتار شیرین همه را جذب کنید

روحانیت را به پیوند ورابطه همیشگی با مردم دعوت نموده که بابیان شیرین وگفتار متین بهره گرفتن از وسائل وابزار نوین ودگرگونی در راه ها وروشها، آنها را به دین  و آیین دعوت نموده ولی هرگز تحت تاثیر حوادث وپیشامدهای بوجود آمده در گذر زمان فرا نگیرند وبا پایبندی بر فقه سنتی واصیل اسلامی وحوزه ای، به مقابله با این تهاجم بی سابقه برخیزند.

*با بدعت ها و انحراف ها برخورد کنید

تلاش برای عمق بخشیدن به مباحث اعتقادی وکلامی وضرورت نیاز به همت بالا وعزم والا وافزون برای استوار ساختن وپایدارکردن بنیادهای اعتقادی مردم برابر بدعتها وانحراف ها افسانه ها وافسونها وپاسخگوئی به شبه ها از ضروری ترین وجدی ترین نیازهای زمانه است و روحانیت باید در برابر آنها پاسخی مناسب ومنطقی ارائه دهد.