به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت‌‌الاسلام محمدعلی شهیدی در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات کشوری حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در خانه شهید مشهد اظهار داشت: هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد باید در دستش معجزه‌ای باشد که از دست بقیه جامعه بشری در آن زمان خارج باشد و پیامبری که مبعوث به رسالت می‌شود مردم را دعوت به مثل کند.

معاون رئیس‌جمهور ‌افزود: هر پیغمبری که از جانب خداوند آمد معجزه‌ای آورد که مردم از انجام آن عاجز باشند و در واقع کاری فوق العاده انجام می‌داد.

شهیدی با اشاره به اینکه قرآن کتابی است که کهنه نمی‌شود و برای سعادت و خوشبختی بشر آمده است، خاطرنشان کرد: لذا پیغمبر از روزی که مبعوث شدند فرهنگ قرآنی را در جامعه رشد دادند و آن را نهادینه کردند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: هرجا پیغمبر قرآن می‌خواند در اعماق وجود مردم نفوذ می‌کرد به گونه‌ای که دشمنان تاکید می‌کردند زمانی که پیغمبر قرآن می‌خواند در گوش‌هایتان پنبه بگذارید.

شهیدی با اشاره به اینکه نقش قرآن در انقلاب و جبهه‌های ما تاثیرگذار بود تصریح کرد: بچه‌های ما به عشق قرآن و امام حسین(ع) وارد عرصه مبارزه شدند.

وی تاکید کرد: قرآن برای ما، کتاب هدایت و راهنماست ولی قبل از انقلاب، قرآن در جامعه در حال برچیده شدن بود و جنبه تشریفاتی داشت که با پیروزی انقلاب قرآن نقش آفرین شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری باید بیشتر با قرآن مانوس شوند گفت: هرچقدر بیشتر با قرآن مانوس شویم حرمت شهدا را بیشتر نگه داشته‌ایم و نکته مهم این است، قرآن که می‌خوانید اجرای قوانین و دستورات قرآن را نیز همراه داشته باشید.

شهیدی بیان کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه قرآن را نصب‌العین خود قرار دهیم و تلاش کنیم که جامعه‌ای قرآنی داشته  باشیم.

وی تصریح کرد: باید بیشتر روی جامعه هدف خود کار ‌کرده و برنامه‌ها را در این زمینه متنوع کنیم و بتوانیم قاریان بین المللی از جامعه ایثارگری تحویل بدهیم.