به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رهبر ارامنه قبرس در دیدار با رئیس حوزه تولیت آستان با ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: پنجمین سفری است که به ایران می‌آیم که دفعات قبل یک بار به اصفهان، یکبار به تبریز و دوبار هم فقط در تهران حضور داشتم و برای اولین بار است که به قم آمده‌ام.

وی سفر به قم را سفری مهم ارزیابی و اظهار کرد: دو موضوع "زیارت" و "مادری" از موضوعات مهم برای همه ادیان است و اگر اسلام به موضوع زن و مادر تا این حد بها داده است سایر ادیان و بخصوص ارمنی‌ها نیز آن را تایید می‌کنند.

رهبر ارامنه قبرس با بیان این‌که مادر یک واژه مقدس برای ارمنی‌هاست، گفت: وقتی می‌خواهیم در مورد زبان سرزمین و کشور خود صحبت کنیم آن را سرزمین مادری و زبان مادری عنوان می‌کنیم که برای حفظ و حراست از آن می‌کوشیم.

رهبر ارامنه قبرس با تاکید بر این‌که در کلیساهای ارمنی نیز زن و مرد از حقوق برابر برخوردارند، گفت: ما نه تنها سرزمین و زبان خود را از مادر می‌گیریم بلکه ایمان و اعتقاداتمان را هم مرهون مادرانمان هستیم و امروز هم همراه من یک بانوی ارمنی ایرانی الاصل است که اهل تبریز بوده و الان در قبرس سکونت دارد.

وی مهمان نوازی ایرانیان را همواره زبانزد عنوان کرد و گفت: این مهمان نوازی شما در حرم مطهر بیان کننده دوستی و مهربانی در این فضای زیارتی است.

وی سپس با حضور در کنار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) به قرائت بخشی از زیارت نامه پرداخت و نسبت به مقام والای آن حضرت ادای احترام کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به مقام والای زنان در اسلام گفت: بسیاری از افرادی که در این حرم حضور پیدا می‌کنند این حرم را زیارتگاه حضرت مریم احساس می‌کنند.

وی جایگاه مادران را بهشت عنوان کرد و گفت: احترام به آنان می‌تواند بهشت زیرپای مادران را به ما نزدیک کرده و بی احترامی به آنان ما را از بهشت برین دور کند.

وی قم را یکی از مهمترین مراکز علمی جهان برشمرد و خاطرنشان کرد: دختران ائمه ما عالمه‌هایی بودند که حضرت فاطمه معصومه یکی از این نمونه‌هاست.