به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد طاهری در مراسم قرعه کشی شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی حکمت‌های رضوی که ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در پنجمین جشنواره کتابخوانی حکمت‌های رضوی که استان البرز میزبانی آن را بر عهده دارد، از تمامی استان‌های کشور پاسخ نامه دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه از استان‌های تهران، آدربایجان شرقی و البرز بیشترین پاسخنامه را دریافت کردیم، افزود: از استان البرز نسبت به سایر استان‌ها پاسخ نامه‌های بسیار بیشتری دریافت شد.

سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه ادارات استانی همکاری مناسبی در این زمینه داشتند، خاطرنشان کرد: برخی پاسخ نامه‌ها توسط کارمندان ادارات پاسخ داده شد و آن ها در این جشنواره شرکت کردند.

وی تصریح کرد: از 5 کشور خارجی نیز پاسخنامه دریافت شد که در مجموع بیش از 6 هزار پاسخنامه دریافت شد که بیش از 5 هزار و 630 پاسخ نامه صحیح بودند و در قرعه‌کشی شرکت داده شد.

طاهری اظهار داشت: با توجه به اینکه از استان البرز تعداد بیشتری شرکت کرده بودند، به همین سبب به صورت جداگانه قرعه کشی شدند تا سهم بیشتری برای سایر استان‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: بر این اساس 5 نفر از استان البرز و 3 نفر از سایر استان‌ها برنده می شوند که با این برنامه ریزی در سایر استان ها از هر 630 نفر یک نفر برنده شده و از البرز از هر 740 نفر یک نفر برنده جوایز می‌شود.

به گزارش تسنیم، جوایز این جشنواره در سه بخش یک میلیون تومانی، 400 هزار تومانی و 200 هزار تومانی در نظر گرفته شده بود که از استان‌های البرز، اصفهان، ایلام، آدربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، تهران و همدان بودند.

همچنین یک برنده 400 هزار تومانی نیز از خارج از کشور به قید قرعه انتخاب شد که متعلق به کشور آفریقا جنوبی بود.